پخش «راز آسمان» از رادیو قرآن
کد خبر: 3730012
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۴

پخش «راز آسمان» از رادیو قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ برنامه «راز آسمان» با هدف بررسی مباحث کیهان‌شناسی و نجوم در قرآن روزهای دوشنبه ساعت ۲۰ از رادیو قرآن پخش می‌شود.

شب، رادیو، آسمان/ پخش «راز آسمان» از رادیو قرآن

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی رادیو قرآن؛ گروه اندیشه و قرآن رادیو قرآن با تهیه و پخش برنامه «راز آسمان» فضایی کاملاً متفاوت را برای مخاطبان فراهم آورده و کافی است روزهای دوشنبه ساعت ۲۰ رادیوی خودتان را روی موج اف.ام ردیف ۱۰۰ تنظیم کنید تا راز آسمان‌ها اندکی برایتان آشکار شود.
سمیرا قنبری که از سال ۸۸ تجربه برنامه‌سازی برای رادیو قرآن را دارد، تهیه‌کننده برنامه راز آسمان است. او تلاش کرده این برنامه با بخش‌های متنوعش از فضای کلیشه‌ای دیگر برنامه‌های علمی جدا کند و از معدود برنامه‌های با مشخصه‌های علمی در رادیو قرآن باشد.

قنبری می‌گوید: مهندس کاظم کوکرم مباحث علم نجوم را در برنامه مطرح و مهندس علیرضا فتحی‌پور با اشاره به آیاتی مربوط به تأمل در آسمان شب و مظاهر آن همچون ماه و خورشید و... می‌پردازد. او تاکید می‌کند: صحبت‌های آقای کوکرم، کاملا علمی است و در تکمیل صحبت‌های ایشان مهندس فتحی‌پور آیاتی که قرآن به این پدیده‌ها به طور خاص یا عام اشاراتی داشته را مانند این‌که به آسمان‌ها نگاه کنید یا در خلقت آسمان‌ها تفکر کنید، توضیح می‌دهند.
تهیه بخش‌های مستند و گزارشی از کارهای منجمان در گشت‌های شب رصدی، بیان رویدادهای نجومی، اختصاص یک بخش از برنامه به کودکان و سوالاتشان و... تلاش یک گروه برنامه‌ساز برای رسیدن به هدفی والا و البته دشوار را نشان می‌دهد.
علیرضا فتحی‌پور که هم مدیر گروه علوم قرآنی رادیو قرآن است و هم مجری برنامه می‌گوید که در برنامه راز آسمان، درباره ساختار ستاره‌‍‌ها و فعل و انفعالات شیمیایی آنها در تولید نور و گرما به‌صورت تخصصی بحث نمی‌کنند. چون با توجه به گروه مخاطبان، این اطلاعات به درد مخاطب نمی‌خورد. اما بد نیست، بدانند در آسمان گردش ماه چگونه است؟ چرا شکل هلال ماه در شب‌های مختلف تغییر می‌کند یا اصلا خیلی خوب است بدانند شهاب و بارش شهابی چیست.

فتحی‌پور می‌گوید: وقتی در رادیو قرآن این برنامه را تولید کردیم، مخاطبان در تماس‌هایی که با روابط عمومی داشته‌اند از برنامه استقبال زیادی کردند. با استناد به پیامک‌های این برنامه، بیشتر مخاطبانی هستند که هنگام رانندگی برنامه را گوش می‌کنند و حتی وقتی به مقصد می‌رسند، کماکان می‌نشینند تا این برنامه تمام شود. آنها وقت را از دست نمی‌دهند. این نشان می‌دهد برنامه توانسته جذاب باشد و ساختارش را حفظ کند و در مدت ۴۰ دقیقه‌ای که پخش می‌شود، مخاطب احساس خستگی نکند و از شوق آموختن مطالب جدید و جالب، موج رادیو را تغییر ندهد.

انتهای پیام

captcha