ضرورت حضور فعالان قرآنی در مراکز فرهنگی
کد خبر: 3730023
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۰

ضرورت حضور فعالان قرآنی در مراکز فرهنگی

گروه فعالیت‌های قرآنی - مدیر بنیاد قرآن استان همدان با بیان اینکه فعالان حوزه قرآن تنها در برخی از ایام سال فعال نباشند عنوان کرد: فعالان قرآنی کار خود را در طول سال و در مراکز فرهنگی و قرآنی استان انجام دهند که این مهم از الزامات عصر کنونی است.

ضرورت حضور فعالان قرآنی در مراکز فرهنگی

محمدجواد صدیق، مدیر بنیاد قرآن استان همدان در گفت وگو با ایکنا از همدان اظهار کرد: طبق حدیثی از پیامبر اکرم(ص) «آن زمان که فتنه‌ها چون پاره‌های شب به تو هجوم آوردند، بر قرآن پناه ببر، قرآن گزارش‌گری است که گزارش آن تصدیق می‌شود، شفای روح بخش انسان و هدایت کننده او به بهشت است»؛ انسان باید قرآن را امام خود بداند.

وی افزود: امام بودن قرآن امری سنگین است و تحقق آن به واسطه انس همیشگی آدمی با این مصحف شریف به وجود می‌آید، تدبر در قرآن نیز امری مهم است که حضرت علی(ع) در این راستا می‌فرماید: «خواندن قرآنی که در آن تدبر نباشد خیری در آن نیست».

صدیق با بیان اینکه قرآن مظلوم است گفت: برخی قرآن را خاص مجالس ترحیم، ماه رمضان و مسجد می‌دانند در صورتی که تعالیم 124 هزار پیامبر در کتاب قرآن کریم خلاصه شده است.

مدیر بنیاد قرآن استان با بیان اینکه فعالان حوزه قرآن تنها در برخی از ایام سال فعال نباشند عنوان کرد: فعالان قرآنی کار خود را در طول سال و در مراکز فرهنگی و قرآنی استان انجام دهند که این مهم از الزامات عصر کنونی است.

وی با اشاره به اینکه کودکان و نوجوانان نیز در فضا‌های آموزشی قرآن قرار گیرند گفت: اگر ما امروز به کودکان خود خط ندهیم، دشمن با فضای مجازی وجود پاک آنها را آلوده خواهد کرد.

صدیق بیان کرد: قرآن باید در خانه و در میان اعضای خانواده حاکم باشد علاوه بر آن قرار گیری کودکان و نوجوانان در فضا‌های قرآنی در خط دهی مسیر زندگی آنها امری مهم و موثر است در این بین با وجود تمام امکانات فعالان قرآن باید برای توسعه و ترویج فرهنگ ناب قرآنی تلاش کنند. 

انتهای پیام

captcha