جهل نسبت به پیامد‌های بی‌حجابی؛ از عوامل افزایش بی‌حجابی در جامعه
کد خبر: 3730034
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۵

جهل نسبت به پیامد‌های بی‌حجابی؛ از عوامل افزایش بی‌حجابی در جامعه

گروه فرهنگی- امام جمعه موقت تویسرکان با تأکید بر اینکه جهل به پیامد‌های بی‌حجابی از موارد مهم در امر بی حجابی است گفت: متأسفانه برخی زنان جامعه ما نسبت به پیامد‌های بی‌حجابی غافل هستند این در حالی است که بیان پیامد‌های بی‌حجابی می‌تواند در مقابله با بسیاری از آسیب‌ها موثر واقع شود.

جهل به پیامد‌های بی‌حجابی؛ از عوامل افزایش بی‌حجابی در جامعه

حجت‌الاسلام و‌المسلمین علی کاروند، امام جمعه موقت تویسرکان در گفت‌و‌گو با ایکنا از همدان اظهار کرد: همانگونه که در روایات و احادیث ذکر شده است، برترین حجاب، چادر است.
وی افزود: بی‌شک رعایت حجاب از سوی زنان و مردان یک جامعه، نتایج خوبی در فرد، خانواده و یک اجتماع در پی خواهد داشت، همانگونه که از روایات بر می‌آید، «حفظ حجاب، جهاد اکبر است».
حجت‌الاسلام کاروند اضافه کرد: مبارزه با نفس یا جهاد اکبر مقدمه تمام عبادات و نیل به پرودگار است که در این میان حفظ حجاب یک از راه‌هایی است که آدمی را به خالق خویش نزدیک تر می‌کند.
امام جمعه موقت تویسرکان اشاره‌ای به فواید حفظ حجاب داشت و ادامه داد: سلامت زن، خانواده و جامعه در گرو حفظ حجاب است که امام صادق(ع)، در این خصوص می‌فرمایند «حجاب زن برای طراوت و شادابی او مفید تر است» و در حدیثی دیگر از ائمه اطهار علیهم السلام «حجاب مانند پوست میوه است که محافظت می‌کند از تازگی و شادابی آن».

ترویج سبک زندگی غربی از عوامل رشد بی‌حجابی در جامعه
وی با اشاره به اینکه ارزش یک ملت در گرو زنان با حجاب آن است عنوان کرد: حجاب به زن و جامعه ارزش می‌دهد، اما متأسفانه در جامعه غرب و به تازگی در جامعه شرق به زن به عنوان یک کالا می‌نگرند که هرچه زیباتر خود را به معرض نمایش بگذارد مخاطبان او بیشتر می‌شود.
حجت‌الاسلام کاروند گفت: جلوگیری از چشم چرانی مردان هوس باز و ایجاد امنیت و آرامش روحی و ورانی برای یک زن، خانواده و اجتماع او از دیگر فواید حفظ حجاب است، همانگونه که بی حجابی باعث ناامنی و افزایش طلاق در جامعه شده است حفظ حجاب نتایج عکس این مهم را در پی دارد.
رئیس تبلیغات اسلامی تویسرکان بیان کرد: تمایل جوانان به ازدواج، حفظ نسل جوان از خطر سقوط در پرتگاه‌های بد حجابی و بی حجابی و مبارزه با تهاجم فرهنگی غرب از دیگر مواردی است که می‌توان به عنوان پیامد‌های حفظ حجاب در فرد و جامعه مطرح کرد.
وی با بیان اینکه تضعیف باور‌های دینی و اعتقادی زنان، خواهران و مادران جامعه ما یکی از عوامل رشد بی‌حجابی در کشور است گفت: متأسفانه باور‌های دینی زنان ما اعم از اعتقاد به آخرت و قیامت، حضور در محضر خدا در دنیا و آخرت و ..در عصر حاضر کم رنگ و ضعیف شده است.
حجت‌الاسلام کاروند اظهار کرد: تهاجم فرهنگی دشمن با ترویج سبک زندگی غربی توسط رسانه‌های خود به ویژه ماهواره‌ از جمله موارد مهم در افزایش بی‌حجابی و بدحجابی در جامعه کنونی ایران است.
خطیب جمعه تویسرکان با بیان اینکه گسترش روحیه غرب گرایی و غرب زدگی در جامعه از دیگر موارد دخیل در گسترش بی‌حجابی است عنوان کرد: متأسفانه این تفکر اذهان برخی روشنفکران این جامعه را نیز تحت تأثیر خود قرار داده است.
حجت‌الاسلام کاروند ادامه داد: تقلید از الگوی غرب به جای الگو برداری از زندگی زنان پاکدامنی همچون فاطمه زهرا(س)، زینب کبری(س) و حضرت معصومه(س)، ضعف و ناهماهنگی نهاد‌های اجتماعی همچون خانواده، مدرسه و صدا وسیما از دیگر موارد مهم در این حوزه است.

جهل به پیامد‌های بی‌حجابی؛ از عوامل افزایش بی‌حجابی در جامعه
مسئولین از بار مسئولیت امر به معروف و نهی از منکر شانه خالی می‌کنند
وی با بیان اینکه جایگاه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تضعیف شده است افزود: دین اسلام دین جامعی برای همه مراحل زندگی انسان است، اگر آدمی از فروع دین تنها به امر به معروف و نهی از منکر عمل می‌کرد، بسیاری از رذایل اخلاقی فرصت رشد در جامعه را پیدا نمی‌کردند اما مسئولین هریک به نحوی از بار بزرگ مسئولیت خود به عنوان آمران به معروف و ناهیان از منکر شانه خالی می‌کنند.
امام جمعه موقت تویسرکان یادآور شد: ضعف معنویت، بی‌حیایی زنان و بی‌غیرتی مردان، بی توجهی خانواده‌ها و حکومت به بحث حجاب، جلب توجه، کسب درآمد و خود نمایی و پیروی از هوای نفس از دیگر موارد دخیل در افزایش بی‌حجابی در جامعه است.
حجت‌الاسلام کاروند با تأکید بر اینکه جهل به پیامد‌های بی‌حجابی از دیگر موارد مهم در امر بی حجابی است گفت: متأسفانه برخی زنان جامعه ما نسبت به پیامد‌های بی‌حجابی غافل هستند این در حالی است که بیان پیامد‌های بی‌حجابی می‌تواند در مقابله با بسیاری از آسیب‌ها موثر واقع شود.
رئیس تبلیغات اسلامی تویسرکان گفت: به فراموشی سپرده شدن شخصیت واقعی زن و توجه به زیبایی ظاهری او، سست شدن بنیان خانواده، بلوغ زودرس جنسی در جوانان و احساس پوچی در آنها و جایگزینی فرهنگ بیگانه و دور شدن از فرهنگ اصیل اسلام از جمله پیامدهای بی‌حجابی است.
انتهای پیام

captcha