بانوی کرامت؛ بهترین الگوی زنان و دختران جامعه اسلامی
کد خبر: 3730041
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۱

بانوی کرامت؛ بهترین الگوی زنان و دختران جامعه اسلامی

گروه معارف - مسئول فرهنگی حوزه‌های علمیه سفیران هدایت قم با بیان اینکه حضرت معصومه(س) به عنوان بانوی کرامت شناخته می‌شود، گفت: به زنان و دختران جامعه اسلامی توصیه می‌شود تا زندگی و سیره این بانوی بزرگوار را الگو و سرلوحه زندگی خود قرار دهند.

بانوی کرامت؛ بهترین الگوی زنان و دختران جامعه اسلامی

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد قهرمانی، مسئول فرهنگی حوزه‌های علمیه سفیران هدایت قم در گفت و گو با ایکنا از آذربایجان غربی، اظهار کرد: در مکتب اسلام جایگاه زن و دختر، جایگاه ویژه و برجسته‌ای بوده بطوری که قبل از بعثت نبی اسلام، داشتن فرزند دختر مایه ننگ بود و دختران را زنده به گور میکردند.

وی ادامه داد: در دوران قبل از بعثت پیامبر، زنان از داشتن هرگونه حقوق مادی و معنوی محروم بودند و پس از بعثت ایشان، وجود زن و دختر در خانه مایه افتخار شد.

حجت الاسلام والمسلمین قهرمانی افزود: حضرت معصومه (س) از دختران شایسته و بایسته جامعه اسلامی بودند به طوری که تمام ائمه اطهار (ع) به ایشان افتخار می‌کردند و امام رضا (ع) نیز زیارت خواهر بزرگوار خویش را مقدم بر زیارت خود دانسته اند که نشانگر جایگاه والای این بانو است.

مسئول فرهنگی حوزه های علمیه سفیران هدایت قم تصریح کرد: حضرت معصومه (س) دارای طهارت روح و کمالات معنوی بالایی بودند، به گونه ای که به زائران خویش وعده بهشت داده شده است.

وی خاطرنشان کرد: بانوی کرامت در دوران حیات نورانی خویش به نحوی شایسته بودند که توصیه می شود تا زنان و دختران جامعه اسلامی در زندگی خود به ایشان اقتدا نموده و در زندگی به عنوان یک بانوی پاک دامن، سیره حضرت معصومه(س) را الگو و سرلوحه ی زندگی خود قرار دهند.

انتهای پیام

captcha