رقابت 4 حافظ و قاری برای کسب رتبه اول
کد خبر: 3730091
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۹
در دهمین شب پخش اسرای بین‌المللی شاهد بودیم؛

رقابت 4 حافظ و قاری برای کسب رتبه اول

گروه مسابقات ــ دهمین شب از ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان به رقابت چهار حافظ و قاری قرآن کریم در بخش فینال این مسابقات اختصاص داشت.

به گزارش ایکنا؛ دهمین شب از پخش تلویزیونی ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان که مربوط به فینال رشته‌های قرائت و حفظ کل قرآن کریم این دوره از مسابقات بود، شب گذشته، 23 تیرماه به روی آنتن شبکه قرآن و معارف سیما رفت. در این شب، دو شرکت‌کننده در رشته حفظ کل قرآن کریم شامل «عمار یوسفی» از الجزایر و «محمد حمیدی حتا» از اندونزی و دو شرکت‌کننده نیز در بخش قرائت قرآن کریم شامل «احمد جمال کامل المنصراوی» از عراق و «مهدی غلام‌نژاد» از جمهوری اسلامی ایران به سؤالات هیئت داوران پاسخ دادند.
در ابتدای این برنامه، داوران و شرکت‌کنندگان طی دومین مسابقات در دو آیتم جداگانه معرفی شدند. در بخش داوران و در بخش تجوید سمیع احمد خالد العثامنه از کشور اردن، محمدجواد پناهی از ایران در بخش وقف و ابتدا، محمد فهمی عبدالسید عصفور از کشور مصر در بخش وقف و ابتدا و حسن حکیم‌باشی از کشور ایران در بخش وقف و ابتدا، در بخش صوت رحیم خاکی از ایران و مخلص محمد حنفی از کشور اندونزی در بخش لحن و در بخش صوت نیز عبدالشکور فلاح از کشور افغانستان و هاشم روغنی از ایران در بخش لحن، معتز آقایی داور بخش حسن حفظ و سیدجواد سادات فاطمی ناظر داوران بودند، همچنین ریاست هیئت داوران را هاشم روغنی برعهده داشت.

فینال ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان/ رقابت 4 حافظ و قاری برای کسب رتبه اول
اولین شرکت‌کننده‌ای که در جایگاه قرار گرفت، «عمار یوسفی» نماینده کشور الجزایر در رشته حفظ کل قرآن کریم بود که بنابر نظر هیئت داوران و قرعه به دست آمده، به ارائه محفوظات خود در حضور هیئت داوران پرداخت.
وی پس از پایان اجرای خود طی گفت‌و‌گویی در حاشیه این مرحله از مسابقات اظهار کرد: مرحله نهایی را پشت سر گذاشتیم و الحمدلله اجرای خوبی داشتم. اگرچه تذکراتی را از کمیته داوران دریافت کردم؛ چراکه سوالات به نوعی مشکل بودند و از خداوند طلب توفیق دارم.

فینال ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان/ رقابت 4 حافظ و قاری برای کسب رتبه اول
«محمد حمیدی حتا»، نماینده کشور اندونزی، دومین شرکت‌کننده دهمین شب از ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان بود که در فینال رشته حفظ کل قرآن کریم حاضر شده و بنا بر قرعه به دست آمده، به سؤالات داوران پاسخ داد.
این حافظ کل قرآن کریم پس از پایان اجرای خود طی گفت‌و‌گویی تصریح کرد: ابتدا از اینکه آیاتی از قرآن حکیم را تلاوت کردم خدا را شکر می‌کنم. سه سؤال برای من مطرح شده بود که متوجه شدم این سؤالات در سطح من هستند. سؤالاتی از ابتدا، وسط و پایان این کتاب الهی یعنی قرآن. الحمدلله سؤالات مناسبی را دریافت کردم، اما در مورد نتایج همه چیز دست خداست و امورات خود را به خداوند متعال می‌سپارم.

فینال ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان/ رقابت 4 حافظ و قاری برای کسب رتبه اول
همچنین، در ادامه این برنامه، «احمد جمال کامل المنصراوی»، نماینده کشور عراق در رشته قرائت قرآن کریم در جایگاه تلاوت قرار گرفته و بنابر نظر هیئت داوران و قرعه به دست آمده، به قرائت آیات 102 تا 108 سوره مبارکه آل عمران(صفحه 63 قرآن مجید) پرداخت.
نماینده کشور عراق در پایان تلاوت خود، طی سخنانی در حاشیه برنامه اظهار کرد: خدا را شکر می‌کنم که توانستم به عنوان نماینده کشور عراق در این دوره از مسابقات شرکت کنم تلاوت خوبی را الحمدلله ارئه دادم و برای خود و همه برادرانم از خداوند طلب توفیق می‌کنم.

فینال ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان/ رقابت 4 حافظ و قاری برای کسب رتبه اول
فینالیست چهارمی که در دهمین شب این دوره ازمسابقات و در رشته قرائت قرآن کریم بر روی جایگاه قرار گرفت، «مهدی غلام‌نژاد»، نماینده جمهوری اسلامی ایران بود که وی نیز همانند شرکت‌کننده قبلی طبق نظر هیئت داوران و قرعه به دست آمده، به قرائت آیات 102 تا 108 سوره مبارکه آل عمران(صفحه 63 قرآن مجید) پرداخت.
غلام‌نژاد نیز پس از پایان قرائت خود طی گفت‌و‌گویی در حاشیه مسابقات تصریح کرد: به دلیل اینکه بنده تقریبا شش نمره در مرحله مقدماتی جلوتر هستم، این مسئله مقداری حاشیه امنیت ایجاد می‌‌کند و خیلی خوش‌بین هستم. البته مقداری استرس داشتم ولی در مجموع راضی هستم و امیدوارم خداوند متعال کمک کند تا بتوانم رتبه اول مسابقات را کسب کنم.
یادآور می‌شود، ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان طی روزهای هفتم تا نهم اردیبهشت‌ماه در مشهد مقدس برگزار شد و از اواخر خردادماه پخش تلویزیونی این مسابقات از شبکه قرآن و معارف سیما آغاز شده است. این مسابقات روزهای زوج و رأس ساعت ۲۲ به روی آنتن می‌رود.

انتهای پیام

captcha