مسجد، مرکز تولید و اصلاح افکار است
کد خبر: 3730092
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۴

مسجد، مرکز تولید و اصلاح افکار است

گروه سیاسی - استادیار شجره طیبیه صالحین سپاه ماکو با تاکید براینکه علم و دانش از مساجد ریشه گرفته است، گفت: مسجد، صرفابرای سجده نیست بلکه مکان ادب آموزی بوده و مرکز تولید و اصلاح افکار است.

مسجد، مرکز تولید و اصلاح افکار است

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین صادقی استادیار شجره طیبه صالحین سپاه ماکو در دورهمی توانمند سازی و هم اندیشی ارکان مساجد و پایگاه های حوزه های ماکو که در مسجد جامع ماکو ترتیب یافت، اظهار کرد: هرکس حرمت مسجد را نگهدارد، در روز قیامت خوشحالی به وی دست خواهد داد و خوشبخت خواهد شد.

وی افزود: متولیان امور مساجد، نمازگزاران و بسیجیان باید حرمت مساجد، حسینیه ها و مجموعه تکایا و امام زاده ها را حفظ کنند.

استادیار شجره طیبیه صالحین سپاه ماکو بر فرموده های پیامبر مکرم اسلام (ص) در حول محور اهمیت مساجد در دین مبین اسلام اشاره کرد و ادامه داد: عبادت در جهت رشد وجود انسانی بشر در مساجد پسندیده تر است.

وی با تاکید بر اینکه علم و دانش از مساجد شروع شده است، خاطرنشان کرد: مسجد صرفا برای سجده نیست بلکه مکان ادب آموزی نیز بوده و مرکز تولید و اصلاح افکار است.

حجت الاسلام والمسلمین صادقی تصریح کرد: از زمانی که از مساجد دور شده ایم، درصد انسانیت اصیل بشر رو به کاهش است.

وی چشم چرانی، افزایش آمار طلاق، اختلافهای قوی، رشوه خواری، حرام خواری و غیره را نشات گرفته از دوری از مساجد عنوان کرد.

رئیس حوزه علمیه برادران ماکو رشد و تعالی و خدمت بی منت را از ویژگی های انسان اهل مسجد دانست و خاطرنشان کرد: شهدا و ایثارگران از مساجد برخواستند و نگذاشتند مساجد به دست نااهلان بیفتد.

وی بیان کرد: متولیان امر باید در راستای پیشرفت فکری بروز با دنیا باشند.

استاد یار شجره طیبیه صالحین سپاه ماکو، ایران را کشوری دارای دموکراسی عنوان کرد و گفت: آموزش مردمان در تصمیم گیری، شناخت انسانها و در نتیجه رای درست باید از سوی نهاد های آموزشی ارائه گردد.

وی بر لزوم تقویت پیوند ناگسستنی سیاست از دیانت تاکید داشت و افزود: مساجد، وظیفه تقویت انسانهای به بلوغ فکری رسیده را دارند.

رئیس حوزه علمیه برادران ماکو یادآور شد: مسئولین نظام جمهوری اسلامی موظف به هماهنگی با اهل مسجد در امورات کشوری هستند.

انتهای پیام

captcha