دستگاه‌های فرهنگی الگوهای مناسبی برای حجاب ارائه کنند
کد خبر: 3730155
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۰

دستگاه‌های فرهنگی الگوهای مناسبی برای حجاب ارائه کنند

گروه اجتماعی- نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، اظهار کرد: دستگاه‌های فرهنگی باید الگوهای مناسبی را برای حجاب ارائه کرده و آن‌گونه که شایسته است الگوهای اسلامی را برای بانوان معرفی کنند و از برخورد سلیقه‌ای و افراط و تفریط خودداری کنند.

 دستگاه‌های فرهنگی الگوهای مناسبی برای حجاب ارائه کنند

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز، امروز در اجتماع ملی حافظان حریم خانواده در تبریز، با بیان این‌که حجاب و عفاف دو ارزش والا در جامعه بشری به ویژه در جوامع اسلامی است، اظهار کرد: هرچند «حجاب» در ظاهر افراد ظهور پیدا می‌کند اما برخواسته از اعتقادات و باورهای درونی افراد است.

وی با تاکید بر این‌که عفاف نیز برخواسته از حالات درونی انسان است، بیان کرد: در قرآن کریم از عفاف به معنای «خودنگهداری و پاکدامنی» و گاهی نیز به معنای «قناعت» یاد شده است.

حجت‌الاسلام آل هاشم، با بیان این‌که حفظ تمامی اعضا و جوارح بدن از هرگونه خطا و گناه نوعی عفاف است، افزود: حاصل این عفت حجاب و پوشش ظاهری است.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی، با تاکید بر این‌که حجاب میوه عفاف بوده و عفاف ریشه‌ حجاب است، خاطرنشان کرد: حفظ این واجب الهی درحقیقت رعایت حق الهی بوده و حکمت حجاب سنجش میزان عبودیت و اطلاع بندگان الهی است.

وی با بیان این‌که بانوان با حفظ حجاب می‌توانند اطاعت الهی که روح اصلی عبادات بشر است را اثبات کنند، خاطرنشان کرد: بعد انقلاب با توجه به رهنمودهای امام راحل حجاب در جامعه رونق پیدا کرد.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم افزود: امروز نیز در سایه هدایت‌های مقام معظم رهبری، حجاب به معنای واقعی در میان افرادی که حجاب را به نحو احسن رعایت می‌کنند، معنای خاصی پیدا کرده است.

امام جمعه تبریز، با تاکید بر این‌که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، اقدامات فرهنگی بسیاری در رابطه با ترویج حجاب انجام شد، افرود: در سال‌های اخیر شاهد بی توجهی‌ها و کم مهری‌هایی نسبت به حجاب هستیم که برخی از علل آن ضعف در تبیین صحیح فرهنگ اسلامی است.

وی با اشاره به این‌که باید دستگاه‌های فرهنگی در رابطه با تبیین فرهنگی مقوله حجاب بیشتر بپردازند و این موضوع را از منظر فرهنگی مورد بحث قرار دهند، یادآور شد: یکی از علل کم‌مهری به حجاب، عدم برنامه ریزی جامع و مناسب برای حجاب است.

نماینده ولی‌فقیه در استان افزود: دستگاه‌های فرهنگی باید الگوهای مناسبی را برای حجاب ارائه کرده و آن‌گونه که شایسته است الگوهای اسلامی را برای بانوان معرفی کنند و از برخورد سلیقه‌ای و افراط و تفریط خودداری کنند.

وی با بیان این‌که یکی ازعلل کم‌توجهی به حجاب نیز جنگ نرم گسترده دشمنان علیه ارزش‌های ماست، متذکر شد: دشمن با توجه به شیوه‌های گوناگون و ابزارهای تبلیغی و رسانه‌ای هجمه‌ گسترده‌ای علیه مبانی اعتقادی و اخلاقی و همچنین بنیان‌ خانواده در ایران اسلامی شکل دادند.

حجت‌الاسلام آل هاشم، با تاکید بر ایستادگی در برابر هجمه‌های دشمن در جنگ نرم، گفت: والدین مراقب فرزندان و دختران خود باشند و آموزش و پرورش نیز در تربیت صحیح کودکان از همان دوران دبستان تلاش کند و از همان دوران ابتدایی دانش‌آموزان را به حجاب عادت داده و عفاف را در بینشان حاکم کنند.

انتهای پیام

captcha