علت برتری حضرت معصومه(س) بر خواهران خویش
کد خبر: 3730167
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۳

علت برتری حضرت معصومه(س) بر خواهران خویش

کانون خبرنگاران نبأ ــ حضرت معصومه(س) با وجود چندین خواهر، دارای مقام والایی بود که وی را متمایز می‌ساخت و موجب برتری آن حضرت نسبت به دیگر دختران امام موسی کاظم(ع) می‌شد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ محمد مهدی اشتهاردی،  در فصل دوم کتاب «حضرت معصومه سلام الله علیها؛ فاطمه دوم» در پاسخ به  علت برتری حضرت معصومه(س) آورده است که:
بانو علاوه بر شرافت خانوادگی و ذاتی، در عرصه‌ها و میدان‌های ایمان و عمل، ممتاز بودند و در این راستا با گزینش خود، درجات عالی ارزش‌های والای انسانی را پیمودند، و با عرفان و عمل خود آن گونه درخشیدند. حضرت معصومه(س) در صحنه‌‌های علم، عرفان، ایمان، سیاست، و حمایت از مقام رهبری، بسیار ممتاز بود و سرانجام در این راستا به شهادت رسید.
 او در اقامت هفده روزه خود در قم، به عبادت و راز و نیاز با خدا اشتغال داشت؛ چنان که عبادتگاه او که آن را«بیت النور» گویند و اکنون در مدرسه ستیه قم در محله میدان میر قرار گرفته، گواه نورانیت و صفای ممتاز او در ارتباط با خداست.
 از پرباری عمر مبارک 28 ساله حضرت معصومه(س) همان بس که در اقامت هفده روزه اش در قم، حوزه علمیه قم را بقای جادوانه بخشید، و ده ها هزار فرهیخته و دانش پژوه را به جهان تشیع ارزانی داشت، بزرگانی بسان زکریا بن آدم از اصحاب امام رضا(ع) و احمد بن اسحاق وکیل امام حسن عسکری(ع) در قم تا وجود مراجع تقلید و اندیشمندان متفکری چون: میرزای قمی، آیات عظام شیخ ابوالقاسم قمی، حائری،  صدر، سید محمد تقی خوانساری، حجت،  بروجردی،  سید احمد خوانساری، گلپایگانی،  مرعشی نجفی،  اراکی، علامه طباطبائی، استاد شهید مرتضی مطهری و حضرت امام خمینی(اعلی الله مقامهم الشریف) همه از برکت وجود عالمه آل عبا حضرت معصومه(س) است که به حوزه علمیه مرکزیت داه، و با پرتو افشانی خویش، آن را به مدینه فاضله اسلامی تبدیل نموده است.
 انقلاب اسلامی ایران در حقیقت فرزند پاک این سرزمین مطهر و فیضیه(فیض گرفته از درگاه بی بی فاطمه معصومه(س) است، که اینکه با رهبر‌ی‌های حکیمانه ولی امر مسلمین، آیت‌الله خامنه‌ای(مد‌ظله‌العالی)، به مسیر خود ادامه می‌دهد. رحمت خدای بزرگ و درود خالصانه همه پیامبران، امامان، اولیای خدا و مجاهدان راستین بر این بانوی بزرگ باد، که هماره می‌درخشد و نورافشانی می‌کند و کوثر همیشه جوشان ولایت است.

محدثه حاجی حیدری

انتهای پیام

captcha