نظام رسانه‌ای موجب توسعه فرهنگی می‌شود
کد خبر: 3730180
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۰
جهانی:

نظام رسانه‌ای موجب توسعه فرهنگی می‌شود

گروه اجتماعی- مدیرکل تامین اجتماعی لرستان با بیان این‌که نظام رسانه‌ای موجب توسعه فرهنگی می‌شود، اظهار کرد: رسانه‌ها مردم را به فرهنگ بیمه‌ای سوق دهند.

نظام رسانه‌ای موجب توسعه فرهنگی می‌شود

به گزارش ایکنا از لرستان، علی جهانی، مدیرکل تامین اجتماعی لرستان، صبح امروز یک‌شنبه، ۲۴ تیر در نشست خبری با اصحاب رسانه لرستان با بیان این‌که کشورهای جنوب شرقی آسیا بر مبنای یک نظام رسانه‌ای توسعه‌محور پیش رفته‌اند، اظهارکرد: نظام رسانه‌ای موجب توسعه فرهنگ کمااینکه رسانه‌ها اساس توسعه هستند. وی با اشاره به اینکه ۷۵۰ هزار جمعیت لرستان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند به آمار۵۰ هزار نفری مستمری بگیران اشاره کرد و گفت: هر نفر دو و نیم میلیون تومان می‌گیرد این در حالی است درآمدهای ما ۷۰ درصد هزینه‌ها را تشکیل می‌دهد.
وی با اشاره به اینکه در استان ۲۰ هزار کارگاه تحت پوشش حوزه تامین اجتماعی است به مطالبات ۸۰۰ میلیارد تومانی تامین اجتماعی لرستان اشاره و افزود: است و یکی از چالش‌های ما وصول این بیمه ها و فرار بیمه‌ای است.
جهانی با بیان این‌که ماده ۳۷ و ۴۷ جهت بازرسی از کارگاه‌ها وجود دارد، خاطرنشان کرد: اما هنوز افرادی داریم که در این کارگاه فاقد بیمه هستند، لذا باید به سمت سازمان دانش محور حرکت کرد تا بتوانیم به سمت بهبود برویم.
مدیرکل تامین اجتماعی لرستان به جایگاه لرستان در حوزه بیمه‌ای اشاره و با ذکر این مطلب که لرستان جز استان‌های آخر کشور و دارای تراز بیمه‌ای ما تراز منفی است، اضافه کرد: باید شاخص‌ها را به سمت بهبود ببریم.
وی با اشاره به این‌که توسعه یک حرکت گام به گام است و چیدمان نیروی انسانی مهم‌ترین شاخص آن به شمار می‌رود، خاطرنشان کرد: اگر این چیدمان بر اساس کارآمدی نباشدنمی‌توان انتظار توسعه سازمانی داشت.لذا باید این چیدمان را در یک فرآیند زمانی طی کرد.
جهانی در خصوص سختی کار رسانه گفت: بیمه خبرنگاران در کار رسانه‌ای دارای فشارهای روانی است و بخشنامه برای سخت و زیان‌آور بودن کار خبرنگاران هم با این رویکرد صادر شد زیرا تولید خبر سخت و زیان‌آور است به طوری‌که یادداشت‌ها مقالات گزارش یا خبر تماما چالش برانگیز هستند.
مدیرکل تامین اجتماعی لرستان افزود: سخت و زیان‌آور زمانی محقق می‌شود که یک خبرگزاری لیست افراد را با ذکر شغل به تامین اجتماعی ارسال کند و به عبارتی رابطه بیمه‌ای داشته باشند لذا می‌طلبد خبرنگاران با همکاری ارشاد و در قالب یک انجمن برای استفاده از مزایای قانون سخت و زیان‌آور بودن کار خبرنگاران اقدام کنند.
وی در خصوص فعالیت‌های این سازمان در حوزه تکریم ارباب رجوع گفت: برای کاهش حجم مراجعات دفاتر کارگزاری ایجاد کردیم و در آینده هم به سمتی می‌رویم تا دفترچه درمان حذف شود.

 

انتهای پیام

captcha