عرضه توانمندی‌های دانش‌آموزان به مردم؛ هدف جشنواره مهارت‌های هنری
کد خبر: 3730184
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۲
معاون وزیر آموزش‌وپرورش عنوان کرد:

عرضه توانمندی‌های دانش‌آموزان به مردم؛ هدف جشنواره مهارت‌های هنری

گروه اجتماعی - علی زرافشان در مراسم اختتامیه دوازدهمین جشنواره مهارت‌های هنری هنرستان‌های کار‌و‌دانش سراسر کشور با بیان اینکه هنر، تجلی روح زیبایی‌شناختی انسان است و خداوند انسان‌ها را زیبا‌طلب و کمال‌جو آفریده است، افزود: یکی از رسالت‌های آموزش و پرورش این است که بستر لازم را برای ایجاد ذوق هنری و زیباشناسایی دانش‌آموزان فراهم آورد و زمینه رشد را در درون آنان مهیا سازد.

عرضه توانمندی‌های دانش‌آموزان به مردم؛ هدف جشنواره مهارت‌های هنری

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، مراسم اختتامیه دوازدهمین جشنواره مهارت‌های هنری هنرستان‌های کار‌و‌دانش سراسر کشور که از جمعه، 22 تیر‌ماه به مدت سه روز به میزبانی استان مرکزی برگزار شد، با حضور علی زرافشان معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، آیت‌الله دری نجف‌آبادی نماینده ولی‌فقیه در استان، آقازاده، استاندار مرکزی، آذرکیش مدیرکل دفتر آموزش‌های کاردانش وزارت آموزش و پرورش و دیگر مسئولان استانی امروز، 24 تیر‌ماه در فرهنگسرای شهر اراک برگزار شد.
علی زرافشان، گفت: آموزش‌های مهارتی از اهمیت والایی در حوزه آموزش و تربیت نیروی انسانی برخوردار است، جشنواره‌های خاص هنری ویژگی ممتازی دارند که باید به آن توجه شود. انسان‌ها دارای ابعاد وجودی مختلفی هستند، یکی از ابعاد انسانی، داشتن ویژگی یا بعد زیبایی‌شناختی و هنری است که شما دانش‌آموزان کارودانش در این عرصه ممتاز هستید.
وی بیان کرد: خداوند انسان‌ها را زیبا‌طلب و کمال‌جو آفریده است، پروردگار، هستی را زیبا خلق کرده است و در قرآن به این امر اشاره نیز شده است. درک زیبایی چشم زیبابین می‌خواهد و یکی از رسالت‌های آموزش و پرورش این است که بستر لازم را برای ایجاد ذوق هنری و زیباشناسایی دانش‌آموزان فراهم آورد و زمینه رشد را در درون آنان مهیا سازد.
زرافشان ادامه داد: همه دانش‌آموزان به نحوی از زیبایی‌ها لذت می‌برند و علاقمند هستند تا زیبایی‌ها را در درون خود رشد دهند، اما شما نسبت به آنان درجه والاتری دارید؛ چراکه شما نسبت به آنان وارد عرصه‌های تولید زیبایی هم می‌شوید. هنر تجلی روح زیبایی‌شناختی انسان است و شما دانش‌آموزان کار‌و‌دانش در این عرصه دارای امتیاز ویژه هستید.
این مقام مسئول اضافه کرد: وقتی نوجوانی زیبا‌دوست شد به سمت زیبایی مطلق که خداوند است حرکت و گرایش بیشتری دارد و این مهم فرصت مغتنم برای شما دانش‌آموزان خلاق و مبتکر است.
وی اظهار کرد: برگزاری دوازدهمین جشنوازه مهارت‌های هنری هنرستان‌های کار‌و‌دانش، نقطه عطفی برای شناسایی توانمندی شما دانش‌آموزان است. با برگزاری این جشنواره دانش‌آموزان مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و همه افرادی که در این عرصه فعالیت دارند استعدیابی و تقویت می‌شوند.
زرافشان ادامه داد: بعد دیگر جشنواره عرضه توانمندی دانش‌آموزان به مردم است. توانمندی شما باید منتهی به خلاقیت، کارآفرینی و کسب قله‌های هنری شود. در سال‌های اخیر اهمیت ویژه‌ای به جشنواره داده شده است و همین امر باعث شده تا شاهد حضور جدی‌تر دانش‌آموزان هنرستان‌های کار‌و‌دانش باشیم.
وی تصریح کرد: نمایشگاهی از کارهای شما در کنار جشنواره برگزار شده است تا عموم مردم نسبت به رشته‌های کار و دانش آگاهی بیشتری پیدا کنند. خیلی از بازدید‌کننده‌ها بین کار هنرجویان و هنرآموزان نمی‌توانستند تشخیص دهند کدام کار برای هنرجویی و کدام کار برای هنرآموزان است.
زرافشان بیان کرد: شما کارآفرین و خود‌اشتغال هستید. امروز مدیرکل پارک علم و فناوری استان مرکزی به توانمندسازی دانش‌آموزان تأکید داشت و گفت: ما می‌توانیم در پارک علم و فناوری بخشی را به هنرآموزان فنی و حرفه‌ای اختصاص دهیم. شما آ‌ن‌قدر توانمند هستید که با سرمایه اندک کار کرده و به تولید جامعه کمک کنید. کار هنری شما حفظ میراث فرهنگی کشور که جزو ارزش های دینی و ایرانی است، می‌باشد. جشنواره‌ها برای نشاط علمی مهارتی در درون هنرهاست، برای اینکه یادگیری شما با نشاط و هیجان همراه باشد.
انتهای پیام

captcha