ناگفته‌های بسیاری از دوران دفاع مقدس باقی مانده که باید بازگو شوند
کد خبر: 3730195
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۴

ناگفته‌های بسیاری از دوران دفاع مقدس باقی مانده که باید بازگو شوند

گروه ادب ــ معاون فرهنگی هنری موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گفت: در موزه تلاش ما این است که بسیاری از ناگفته‌ها به کمک هنرمندان حوزه هنر نمایشی بیان شود.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل موزه، ساسان والی‌زاده، معاون فرهنگی هنری موزه درباره اجرای تئاتر در موزه گفت:‌ از گذشته تا امروز، بیان نمایشی و گفتار بیشترین اثرات را در ارتباط با مردم و همچنین آموزش آن‌ها و حتی برای رشد و پرورش قشر کودک ‌و نوجوان داشته است؛ همچنین این هنر در آگاه‌‌سازی مردم در مورد تاریخ کشورمان بسیار کارساز بوده است.
معاون فرهنگی هنری موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با بیان اینکه ناگفته‌های بسیاری از دوران دفاع مقدس باقی مانده که باید بازگو شوند، افزود: در موزه تلاش ما این است که بسیاری از این ناگفته‌ها را بیان کنیم و به کمک هنرمندان حوزه هنرِ نمایشی این وظیفه را به سرانجام برسانیم.
وی از جمله برنامه‌های موزه را برگزاری تئاترهایی با موضوع آشنایی با دوران دفاع مقدس و جنگ هشت ساله و انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: در ایامی که این تئاترها اجرا می‌شود بلیط بازدید از موزه را با ۵۰ درصد تخفیف به عموم ارائه می‌دهیم تا مردم از این خدمات بهره ببرند و همچنین اردوهایی را با موضوع آشنایی با دوران دفاع مقدس برای دانش‌آموزان تهرانی برگزار می‌کنیم.
والی‌زاده ادامه داد: نمایش «آن بیست‌و‌سه نفر» بر اساس کتاب خاطرات احمد یوسف‌زاده که چاپ و انتشار این کتاب را انتشارات سوره مهر بر عهده داشته، از نمایش‌های موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است که این تئاتر در مورد زندگی و رشادت 23 نوجوان ایرانی بوده که در دوران دفاع مقدس، در اسارت دشمن به سر بردند که احمد یوسف‌زاده این کتاب را تبدیل به یک نمایشنامه کرد و در موزه اجرا و مورد استقبال مردم و مخاطبان قرار گرفته است.

انتهای پیام

captcha