تلاوت قرآن، موجب زنده شدن دل مى‌شود
کد خبر: 3730200
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۲

تلاوت قرآن، موجب زنده شدن دل مى‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی - مدیر مؤسسه قرآنی «دارالرضوان» تبریز، ضمن بازگو نمودن پیمادهای درک مفاهیم قرآن تأکید کرد: تلاوت قرآن، به‌ويژه اگر با درک مفاهيم آن همراه باشد، موجب زنده شدن دل و صفاى جان مى‌شود و زمينه را براى عمل به قرآن فراهم مى‌سازد.

تلاوت قرآن، موجب زنده شدن دل مى‌شود

مجید باوردی، مدیر مؤسسه قرآنی دارالرضوان تبریز در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، تلاوت قرآن را اصیل ترین هـنر اســلامی دانست و گفت: تلاوت قرآن کریم اصیل ترین هـنر اســلامی است که از بــدو نــزول قرآن و پس از سفارشـات و تأکیدات پیـامبر گرامی اسلام(ص) مبنی بر خواندن و تلاوت این کتاب آسمــانی با صــوت و لحنی زیبـا و عربی همواره مورد توجُّه و اهتمام مسلمانان بوده و خواهد بود 
وی، افزود: قرآن کریم، مجموعه‌ای از ارزش‌های ثابت را مبنای آموزه‌های خود قرار داده است و انسان‌ها را دعوت و گاه موظّف نموده است که به این ارزش‌های والای انسانی پایبند باشند تا هم خودشان به آرامش برسند و هم موجب آرامش و رفاه اطرافیان و جامعه خود شوند.
باوردی، اظهار کرد: برای آشنایی با قرآن و بهره‌گیری از مفاهیم آن،‌ مقدماتی لازم است كه اگر به آنها توجه نشود، ‌انسان دچار تفسیر به رأی شده و گرفتار انحراف می شود. زبان قرآن عربی است و خداوند كلامش را به این زبان نازل كرده است: «‌قرآناً عربیّاً»  پس گام اول در شناخت قرآن،‌ آشنای با ادبیات عرب است، شناخت لغات، اصطلاحات و قواعد، به گونه ای كه بتوان معنای آیه را به درستی فهمید.
مدیر مؤسسه قرآنی «دارالرضوان» تبریز، ضمن بازگو نمودن پیمادهای درک مفاهیم قرآن تاکید کرد: تلاوت قرآن، به ويژه اگر با درک مفاهيم آن همراه باشد، موجب زنده شدن دل و صفاى جان مى‌شود و زمينه را براى عمل به قرآن فراهم مى‌سازد، براى آشنايى با مفاهيم قرآن، ابتدا بايد به ترجمه‌هاى معتبر و سپس به تفاسير روان و خلاصه فارسى مراجعه كرد و در پايان با بهره‌گيرى از تفاسير عميق هم‌چون تفسير الميزان و تسنيم به معارف بلند قرآن دست يافت. رعايت آداب تلاوت قرآن همراه با رعايت تقوا، پرهيز از گناه، تحصيل طهارت روح، فهم معانى و رسيدن به عمق مفاهيم قرآن بسيار مؤثر است.

انتهای پیام

captcha