مشكل تجوید در قرائت‌ هنوز حل نشده است/ كرسی‌های تلاوت را تقویت كنیم
کد خبر: 3730205
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۶
معتز آقایی:

مشكل تجوید در قرائت‌ هنوز حل نشده است/ كرسی‌های تلاوت را تقویت كنیم

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ داور بین‌المللی مسابقات قرآن كریم كشورمان اعتقاد دارد كه مشكلی كه نه تنها در استان فارس بلكه در نقاط مختلف كشور مشاهده می‌شود این است كه هنوز مشكلات قرا و مرتلان و حافظان در بحث تجوید حل نشده است.

مشكل تجوید در قرائت‌ها هنوز حل نشده است/ كرسی‌های تلاوت را تقویت كنیم

معتز آقایی، سرپرست هیئت داوران و داور وقف و ابتدای مرحله استانی چهل و یكمین دوره مسابقات قرآن اوقاف فارس در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، در پاسخ به این سؤال كه نقطه ضعف متسابقان استان فارس چیست، گفت: نه تنها در استان فارس بلكه در هر جایی كه در مسابقات داوری كرده‌ام این مشكل را مشاهده كردم كه هنوز مشكلات ما در تجوید كامل نشده است.

تجوید مغفول مانده است
وی افزود: ما در صوت و لحن خوب كار می‌كنیم اما احساس می‌كنم مقداری تجوید مغفول مانده است یعنی اُمَّهات كار را داریم انجام می‌دهیم در حالی كه فصاحت تغییر چندانی پیدا نكرده است.
آقایی ادامه داد: هیكل تجوید در تلاوت‌های قاریان، مرتلان و حافظان ما خوب است اما هنوز كامل نیست و این مشكل را من حتی در ترتیل‌خوانی‌های ماه مبارك رمضان هم مشاهده می‌كنم كه این مسئله زیاد جالب نیست و ما هنوز در این مسئله ضعف دارم.

قرای فارس برای تلاوت كمی استرس دارند
این داور مسابقات بین‌المللی قرآن كریم گفت: مسئله دیگر كه احساس می‌كنم آن است كه كرسی‌های تلاوت آن چنان نیست كه یك قاری بتواند در چند جلسه تلاوت كند، درست است كه در تهران و مشهد این محافل زیاد است اما احساس می‌كنم قاریان، حافظان و مرتلان استان فارس مقداری دل و جرأت خواندن را ندارند و كمی استرس دارند و برای رفع این معضل باید كرسی‌های تلاوت را تقویت كنیم تا قرا و حافظان ما بتوانند تجربیات خود را منتقل كنند.

مسابقات قرآن اوقاف فارس امسال بسیار خوب بود
وی در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری این مسابقات اشاره كرد و گفت: امسال دومین سالی است كه من در مسابقات قرآن اوقاف فارس داوری می‌كنم و امسال مسابقات بسیار خوب است اما به نظر می‌رسید كه مقداری سطح حافظان اجزای مختلف قرآن نسبت به سال گذشته پایین آمده است گرچه ما حافظان كل بسیار قوی داشتیم.
آقایی اضافه كرد: رقابت‌ها در رشته‌ قرائت بسیار خوب بود یعنی رشد قرای فارس از آن چیزی كه انتظار داشتم هم بیشتر بود و به‌طور كلی در رشته‌های آوایی سطح متسابقان استان فارس بسیار خوب بود.
انتهای پیام

captcha