کراماتی از حضرت فاطمه معصومه(س)
کد خبر: 3730209
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۷

کراماتی از حضرت فاطمه معصومه(س)

گروه معارف - یکی از اساتید حوزه علمیه همدان در بیان کراماتی از بانو فاطمه معصومه(س) به نقل معروفی از آیت‌الله بهجت اشاره کرد.

گمشده اصلی دختران امروز عدم شناخت جوهر وجودی است

حجت الاسلام محمد مشتاقی شجاع استاد حوزه علمیه همدان در گفتگو با ایکنا از همدان با اشاره به کراماتی از حضرت معصومه (س) بیان کرد: مشهورترین نقل از آیت الله بهجت است که فرمود «برای انجام کاشی کاری و طلا کاری حرم به مشکل مالی خورده بودند و متولیان با آیت الله بهجت در میان می‌گذارند که بودجه نیست و اگر کار به اتمام نرسد ممکن است به حرم آسیب برسد آیت الله بهجت در جوابشان گفتند اگر حضرت دارای کرامت هستند شما شروع کنید هزینه می‌رسد، ما کار را شروع کردیم چیزی نگذشت که تمام مخارج توسط چند نفر پرداخت شد.»
وی در ادامه کرامات حضرت افزود: شخصی فرزند خود را گم کرده بود و به محضر آیت الله بهجت آمد، به او گفت چه کار کنم ایشان گفته بودند بروید حرم حضرت(س)، بچه شما پیدا می‌شود، آمدیم حرم و بچه ما در حرم پیدا شد.»
وی بینش بسیار بالای حضرت را از بارزترین ویژگی های ایشان دانست و بیان کرد: حضرت فاطمه معصومه(س) در تشخیص شناخت امام و ولی زمان خودشان بینشی عمیق داشتند زمانی که ایشان در مدینه بودند وقتی تشخیص می دهند که می‌بایست در کنار ولی زمان خودشان باشند تمام سختی‌های سفر را به جان خریده تا به محضر امام خودشان برسند.
وی با اشاره به بعد علمی حضرت معصومه(س) خاطرنشان کرد: جایگاه علمی این بانوی گرامی به گونه ای بود که افراد برای پرسش سوال های خود به منزل ایشان مراجعه می‌کردند، در نبود امام کاظم(ع) حضرت پاسخگوی سوالات شیعیان بودند و زمانی که پدر بزرگوارشان جواب ها را می‌شنیدند تایید می‌کردند.
حجت الاسلام مشتاقی یادآور شد: حضرت معصومه(س) در بعد عبادت بسیار عابده بودند و در ختم قرآن و نماز شب و انجام واجبات و مستحبات بسیار اهتمام داشتند.
وی با بیان اینکه امام کاظم(ع) از فرزند خود فاطمه معصومه(س) اظهار رضایت داشتند گفت: این رضایت موید این است که ایشان وظایف خود و ادب نسبت به پدر و مادرشان در خانه را خوب انجام داده اند که امام از ایشان تعریف می‌کنند.
مشتاقی افزود: گمشده اصلی بشر امروزی شناخت خود و شناخت خدا است،در حال حاضر گمشده اصلی در زندگی دختران امروزی این است که جوهر وجودی خود را نشناخته اند و به اهمیت آن پی نبرده اند و نمی‌دانند نزد خداوند چقدر عزیز هستند.
مشتاقی با اشاره به قرار دادن حجاب برای دختران و زنان تاکید کرد: حجاب برای این قرار داده شده که دختران و زنان جوهر وجودی خود را حفظ کنند، با برداشتن حجاب یا کم کردن آن به گوهر ناب و وجودی خود ضربه می‌زنند.
انتهای پیام

captcha