۵۴ شهر و روستای لرستان میزبان جشن‌های «زیر سایه خورشید»
کد خبر: 3730214
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۷
غفوری‌نژاد خبرداد:

۵۴ شهر و روستای لرستان میزبان جشن‌های «زیر سایه خورشید»

گروه فرهنگی ـ دبیر جشن‌های مردمی زیر سایه خورشید لرستان از برگزاری جشن‌های مردمی زیر سایه خورشید در ۱۰ شهرستان و ۴۴ روستای لرستان خبر داد.

۱۰ شهرستان لرستان میزبان جشن‌های زیر سایه خورشید

به گزارش ایکنا از لرستان، حامد غفوری‌نژاد، دبیر جشن‌های مردمی زیر سایه خورشید لرستان، امروز یک‌شنبه، ۲۴ تیر در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهارکرد: جرقه برگزاری این جشن‌ها اولین‌‎بار سال ۸۶ به دعوت یکی از هیئات مذهبی یزد و با حضور خدام به این شهرستان صورت گرفت که این خود موجب یک فعالیت فرهنگی شد.
وی به برگزاری یازدهمین دوره جشن‌های زیر سایه خورشید در کشور اشاره و افزود: در استان نیز سال ۸۹ اولین‌بار این جشن‌ها به مؤسسه مبشر صبح واگذار و در مرکز استان برگزار شد.
غفوری‌نژاد فراهم کردن زیارت از راه دور برای کسانی‎که امکان زیارت حضوری ندارند را از اهداف برگزاری این جشن‌ها ذکر کرد و ادامه داد: برای نهمین سال جشن‌های خورشید در استان و یازدهمین دوره این جشن‌ها در سطح کشور برگزار می‌شود این در حالی است که فعالیت‌های آستان قدس روی مناطق محروم متمرکز است.
دبیر جشن‌های مردمی زیر سایه خورشید لرستان گفت: جشن‌های زیر سایه خورشید در کشور با حضور ۸۰ کاروان و ۲۰۰ نفر از خدام آستان قدس رضوی در ۱۵۰۰ نقطه عملیات فرهنگی با همکاری ۲ هزار تشکل فرهنگی برگزار می‌شود.
وی به برگزاری مسابقه کتاب‌خوانی دعبل و زلفی در کشور و ذیل برنامه‌های جشن‌های زیر سایه خورشید اشاره کرد و با ذکر این مطلب که منبع کتاب این مسابقه با ۵۰ درصد تخفیف در استان عرضه می‌شود، اظهارکرد: در مسابقه کتاب‌خوانی دیگری نیز می‌توان از طریق موبایل شرکت کرد این در حالی است که در مسابقه زندگی امام رضا(ع) برگزار و ۸۸۸ سری جایزه تقسیم می‌شود.
وی تصریح کرد: در سطح استان هم دو کتاب توحید داروی دردها و سبک زندگی توحیدی در معرض مسابقه کتابخوانی قرار می‌گیرد که مخاطبین این مسابقه سربازان و نادمین ندامتگاه‌ها هستند.
غفوری‌نژاد با بیان این‌که استان لرستان از ۲۶ تا ۳ مرداد میزبان ۸ نفر از خدام حرم امام رضا(ع) است، اضافه کرد: جشن‌های زیر سایه خورشید در۱۰ شهرستان و ۴۴ روستای استان برگزار می‌شود.
دبیر جشن‌های مردمی زیر سایه خورشید لرستان حضور و سرکشی خدام آستان قدس رضوی در ۱۰ بیمارستان‌ و ۵ ندامتگاه‌ و همچنین دیدار با خانواده‌های شهدا را از برنامه‌های جشن‌های زیر سایه خورشید در استان ذکر کرد و ادامه داد: در مناطق حاشیه‌نشین بروجرد، درود و خرم‌آباد ۶ جشن عمومی خواهیم داشت این در حالی است که خدام آستان قدس رضوی در مراکز تولیدی سیمان درود، داملران و زاگرس پوش حضور یافته و علاوه بر آن در صبحگاه مشترک با حضور خُدام که در شهرستان بروجرد برگزار می‌شود، حاضر خواهند شد.
وی به اهتزاز پرچم امام رضا(ع) در روز ولادت آن حضرت بر بام لرستان اشاره و افزود: دیدار با آیت‌‌الله صادقی از دیگر برنامه‌های خدام آستان قدس رضوی در لرستان خواهد بود.
غفوری‌نژاد گفت: کاروان جشن‌های زیر سایه خورشید، سه‌شنبه ۲۶تیر در نورآباد، پنج‌شنبه ۲۷ تیر در کوهدشت و جمعه ۲۸ تیر در پلدختر برگزار می‌شود این در حالی است که این جشن‌ها روز شنبه، ۳۰ تیر در الشتر، یک‌شنبه، ۳۱ تیر در ازنا و درود، دوشنبه، اول مرداد در درود و الیگودرز، سه‌شنبه، دوم مرداد در بروجرد و نهایتاً روز چهارشنبه، سوم مرداد در خرم‌آباد برگزار می‌شود.

انتهای پیام

captcha