فرمانده پلیس نجف برکنار شد
کد خبر: 3730219
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۲

فرمانده پلیس نجف برکنار شد

گروه بین‌الملل ـ منابع خبری از برکناری ماجد حاکم کاظم عابدی، فرمانده پلیس نجف و نصب سرلشکر علاء غریب به جای وی خبردادند.

 فرمانده پلیس نجف برکنار شد

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری السومریه نیوز؛ در پی عملکرد ضعیف نیروهای امنیتی نجف در کنترل تظاهرکنندگان عراقی و ورود معترضین به فرودگاه این شهر، قاسم الاعرجی، وزیر کشور عراق، ماجد حاکم کاظم العابدی فرمانده پلیس استان نجف را برکنار و سرلشکر علاء غریب را به عنوان جانشین وی منصوب کرد.

شماری از تظاهرکنندگان عراقی در نجف که در اعتراض به قطعی آب و برق، فساد، بیکاری و ضعف خدمت‌رسانی دولت تجمع کرده بودند، شامگاه جمعه(22 تیرماه) وارد فرودگاه نجف شدند و خسارت‌هایی به این فرودگاه وارد کردند.

اقدام تظاهرکنندگان در ورود به فرودگاه با اعتراض مدیریت فرودگاه نجف و برخی مسئولان این کشور مواجه شد و پلیس و نیروهای امنیتی نجف را به کوتاهی در این زمینه متهم کردند که در نهایت وزیر کشور عراق امروز فرمانده پلیس نجف را برکنار کرد.

مناطق جنوب و مرکز عراق و شهر بغداد، پایتخت این کشور، چند روزی است که صحنه تظاهرات شهروندان عراقی است که خواهان بهبود خدمات‌رسانی دولت  و فراهم آوردن فرصت های شغلی برای جوانان هستند.

این اعتراضات درپی اعمال خشونت‌بار در استان بصره تاکنون یک کشته و 4 زخمی داشته است و به دیگرمناطق این کشور نیز از جمله میسان، ذی قار، نجف و بابل نیز کشیده شد.

اعتراضات عراقی‌ها در برخی مناطق به درگیری میان نیروهای امنیتی و معترضان انجامید و در پی آن شماری از افراد به اموال عمومی و نهادهای دولتی حمله کردند.

در همین راستا، دفتر نخست‌وزیری عراق در بیانیه‌ای از تشکیل جلسه فوق‌العاده کمیسیون وزرای امنیتی در جمعه شب به ریاست حیدر العبادی برای بررسی اوضاع امنیتی خبر داد و اعلام کرد: این نشست به منظور بررسی اوضاع امنیتی کشور عراق برگزار شد.

انتهای پیام

captcha