از افتتاح دوره تحفیظ حافظان تا كتابت آیات وحی در دهه كرامت/ گراش؛ میزبان جشنواره شعر رضوی
کد خبر: 3730250
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۹
نداف تشریح كرد:

از افتتاح دوره تحفیظ حافظان تا كتابت آیات وحی در دهه كرامت/ گراش؛ میزبان جشنواره شعر رضوی

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ رئیس گروه قرآن و عترت ارشاد فارس در تشریح برنامه‌های ایام دهه كرامت این اداره‌كل از آغاز دوره تحفیظی مؤسسه الهادی شهرستان جهرم، كتابت آیات وحی در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) و همچنین برگزاری جشنواره شعر رضوی خبر داد.

از افتتاح دوره تحفیظ حافظان تا كتابت آیات وحی در دهه كرامت/ گراش؛ میزبان جشنواره شعر رضوی

به گزارش ایكنا از فارس، احمدرضا نداف، رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌كل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس امروز، 24 تیرماه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز ضمن تبریك فرا رسیدن ایام دهه كرامت به تشریح برنامه‌های این اداره‌كل در این ایام پرداخت و گفت: برنامه‌های اداره كل ارشاد فارس از روز گذشته آغاز شد.
وی افزود: نخستین برنامه ما برگزاری مراسم افتتاحیه دوره تحفیظ مؤسسه الهادی(ع) شهرستان جهرم بود كه در آن یك هزار و 500 قرآن‌آموز شركت كردند.

كاروان احمدبن موسی(ع) 28 تیر به راه می‌افتد
نداف، ورود كاروان نمادین حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) به شیراز را از دیگر برنامه‌های این اداره‌كل اعلام كرد و افزود: این كاروان از ساعت 16 روز پنج‌شنبه، 28 تیرماه از ابتدای بلوار كوی زهرا به سمت حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) حركت می‌كند و در ساعت 20 به این حرم مطهر خواهد رسید.

5 هزار نفر كاروان احمدبن موسی(ع) را همراهی می‌كند
وی با بیان اینكه استاندار فارس و اقشار مختلف مردم در این مراسم حضور دارند، گفت: پیش‌بینی ما این است كه قریب 5 هزار نفر با این كاروان در مسیر همراه خواهند شد.
رئیس گروه قرآن و عترت ارشاد فارس اظهار كرد: صبح روز جمعه نیز دعای ندبه حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) كه این روز مصادف با سالروز بزرگداشت حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) است به‌صورت زنده از شبكه یك پخش خواهد شد.

كتابت آیات وحی در سالروز بزرگداشت احمدبن موسی(ع)
وی گفت: از دیگر برنامه‌های ما در این ایام نیز اجرای برنامه كتابت آیات قرآن كریم توسط خوشنویسان مطرح استان فارس و شیراز در شبستان دارالعباده حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) در روز بزرگداشت ایشان است كه در آن بخشی از قرآن كریم كتابت شده و در نهایت در موزه حرم مطهر نگه‌داری خواهد شد.
نداف، تجلیل از بیش از 100 نفر از كسانی كه در شانزدهمین آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن كریم شركت كرده بودند، را از دیگر برنامه‌های این ایام اعلام كرد و گفت: این برنامه در روز پنج‌شنبه، 28 تیرماه در حرم امامزاده ابراهیم(ع) برگزار خواهد شد و در آن از چند مؤسسه فعال هم تجلیل به عمل خواهد آمد.

زمان و مكان برگزاری جشنواره شعر رضوی مشخص شد
رئیس گروه قرآن و عترت ارشاد فارس در بخش پایانی سخنان خود گفت: جشنواره شعر رضوی نیز در ایام دهه كرامت و در تاریخ 31 تیرماه جاری به میزبانی شهرستان گراش برگزار خواهد شد كه اخبار تكمیلی آن متعاقباً اعلام می‌شود.
انتهای پیام

captcha