مراسم تودیع و معارفه رؤسای سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور برگزار شد
کد خبر: 3730254
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۶

مراسم تودیع و معارفه رؤسای سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور برگزار شد

گروه دانشگاه ــ در مراسم تودیع و معارفه رؤسای سابق و فعلی سازمان قرآنی جهاد دانشگاهی، بر استفاده بیشتر از زیرساخت‌های فراهم شده در گام نهادن در مسیر فعالیت‌های قرآنی تاکید شد.

به گزارش خبرنگار ایکنا، مراسم تودیع و معارفه رئیس سابق و فعلی سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور بعدازظهر امروز یکشنبه، ۲۴ تیرماه با حضور رئیس جهاددانشگاهی، اساتید قرآنی و جمعی از اصحاب رسانه در سالن همایش‌های این سازمان برگزار شد.

سیدحمیدرضا طیبی، رئیس جهاددانشگاهی، عیسی علیزاده، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی، عباس سلیمی، حبیب مهکام و از جمله میهمانان حاضر در این مراسم بودند.
 
مراسم تودیع و معارفه روسای سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور برگزار شد
حمید صابرفرزام، رئیس سابق این سازمان سخنران آغاز این مراسم بود. وی با شکرگزاری خداوند متعال و فرصتی که برای خدمت در عرصه قرآن و جامعه دانشگاهی یافته است، اظهار کرد: تقریبا نزدیک به ۲۰ سال است افتخار جهادی بودن را پیدا کرده‌ام. از این مدت‌زمان حدود ۵۵ ماه فرصت یافتم به عنوان مسئول سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور فعالیت کنم. امیدوارم توانسته باشم در مسیر دستیابی به اهداف جهاد دانشگاهی در این مجموعه گام کوچکی بردارم.

وی ضمن تشکر از اعتماد دکتر طیبی و مدیران جهاد دانشگاهی افزود: جا دارد از مدیران جهاد دانشگاهی تشکر کنم که در طول بیش از ۴ سال با حمایت‌هایی که داشتند، کمک کردند تا بنده به نمایندگی از آن‌ها در جلسات و نشست‌ها حضور پیدا کنم و دستاورد‌های قرآنی سازمان و جهاد دانشگاهی را تشریح کنم.

صابرفرزام گفت: سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور، در سال ۸۰ از یک اتاق یک در دو فعالیت خود را آغاز کرد و مسیر توسعه خود را ادامه داد و اکنون توانست به عنوان سازمانی نیمه مستقل فعالیت کند.

وی ضمن تشریح اهم فعالیت‌ها و دستاورد‌های این سازمان گفت: مرکز فعالیت دانشجویی این سازمان بیش از یک‌صد برنامه ملی و استانی با همکاری واحد‌های جهاد دانشگاهی در سایر استان‌ها برگزار کرد. همچنین طرح دانشجومعلم قران کریم یکی دیگر از برنامه‌های خوب این مجموعه بود و توانست اتفاق خوبی در کشور رقم بزند. امروز بیش از ۲۰ هزار دانشجوی دوره‌دیده قرآنی تریبت شده‌اند.

رئیس سابق سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور با اشاره به برگزاری مسابقات بین‌المللی از سوی این سازمان گفت: این مسابقات دو دوره برگزار شد و هر دوره با ویژگی‌های خاص خود همراه بود.

وی با بیان اینکه خبرگزاری ایکنا یکی از مهم‌ترین بخش‌های این سازمان بوده، افزود: این خبرگزاری با وجود مضیقه‌های مالی اقدام به احیای زبان‌های بین‌المللی کرد و نیز فعالیت‌های خوبی در حوزه کیفی‌سازی اخبار از سوی این مجموعه رقم خورد. در سه دوره که خبرگزاری‌های کشور رتبه‌بندی شدند، خبرگزاری ایکنا توانست رتبه یک در حوزه خبرگزاری‌های تخصصی را کسب کند و در این رده‌بندی در رتبه نخست قرار گیرد.
مراسم تودیع و معارفه روسای سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور برگزار شد

صابرفرزام خاطرنشان کرد: در ۴ دوره جشنواره مطبوعات، عنوان نخست را کسب کردیم. همچنین مدیرمسئول ایکنا به عنوان نماینده خبرگزاری‌ها و نماینده مدیران مطبوعات کل کشور در کمیته صیانت از اخلاق مطبوعات انتخاب شد.

به گفته وی برگزاری جلسات ظهر دلنشین از سوی خبرگزاری ایکنا، از جمله اتفاق‌های خوب این مجموعه بود.

وی همچنین در این مراسم به موفقیت در دریافت مجوز تاسیس پژوهشکده مطالعات میان رشته‌ای اشاره کرد و گفت: تاکنون دو گروه آن تاسیس شده و به زودی سه گروه دیگر این پژوهشکده راه‌اندازی خواهد شد.

صابرفرزام گفت: در طول مدت بیش از ۴ سال، نشریه مطالعات علمی پژوهشی احیا شد و مجوز نمایه در isc پیدا کرد که این نشریه نیز برنامه‌های حوزه پژوهش‌های قرآنی را دنبال می‌کرد.

وی با اشاره به برگزاری همایش‌های ملی و بین‌المللی از سوی سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور گفت: این سازمان برگزاری ۴ همایش ملی و ۲ همایش بین‌المللی را در کارنامه خود دارد. بعید می‌دانم مجموعه‌ای باشد که هم در بحث تبلیغی و ترویجی و هم در حوزه پژوهش‌های قرآنی توامان فعالیت داشته باشد.

رئیس سابق سازمان قرآنی جهاد دانشگاهی ضمن اشاره به راه‌اندازی چند مرکز در این سازمان از جمله؛ مرکز رشد قرآنی، مرکز مشاوره و مرکز تولیدات چندرسانه‌ای در دوره مدیریت خود، افزود: از اعتماد دکتر طیبی در این مدت به این مجموعه تشکر می‌کنم. همچنین از همکاران خوبم که در طول این مدت ما را همراهی کردند، سپاسگزارم.

در ادامه این مراسم، نوبت به سیدمحمدجواد شوشتری، رئیس فعلی سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور رسید، وی طی سخنانی اظهار کرد: در ابتدا لازم می‌دانم خدا را شاکر باشم که در این برهه از زمان عمرم فرصت پیدا کردم در خدمت قرآن و فعالیت‌های دانشگاهیان باشم. همچنین از اعتماد آقای دکتر طیبی به اینجانب کمال تشکر را دارم و نیز از زحمات جناب آقای صابرفرزام که بسیار تلاش کردند تا زیرساخت‌های خوبی را برای فعالیت‌های قرآنی فراهم کنند، تشکر می‌کنم.
مراسم تودیع و معارفه روسای سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور برگزار شد

وی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم سبک زندگی اسلامی و قرآنی را ترویج کنیم، ادامه داد: هدف پیاده کردن قرآن در زندگی است. تلاش می‌کنیم از فرصتی که پیش آمده و امکاناتی که به برکت قرآن وجود دارد، و از این فضایی که فراهم شده، کمال استفاده را ببریم.

شوشتری در پایان خاطرنشان کرد: ان‌شاءالله با کمک شما و عزیزان این مجموعه، گام‌هایی که در جمهوری اسلامی برداشته نشده و یا ضعیف و معیوب برداشته و نگه داشته شده را، در مسیر درست برداریم.

یادآور می‌شود، ۱۲ تیرماه جاری در حکمی که از سوی رئیس جهاد دانشگاهی صادر شد، سیدمحمدجواد شوشتری به عنوان سرپرست سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور و خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) منصوب شد.


انتهای پیام

captcha