برپایی همایش «دختران امروز، زنان تمدن‌ساز» در شیراز/ دختران نخبه قرآنی تجلیل شدند
کد خبر: 3730274
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۰

برپایی همایش «دختران امروز، زنان تمدن‌ساز» در شیراز/ دختران نخبه قرآنی تجلیل شدند

گروه اجتماعی ـ همزمان با سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) و هفته عفاف و حجاب، همایش «دختران امروز، زنان تمدن‌ساز» به‌همت سپاه ناحیه بقیةالله(عج) شیراز برگزار شد.

برپایی همایش «دختران امروز، زنان تمدن‌ساز» در شیراز/ دختران نخبه قرآنی تجلیل شدند

به گزارش ایكنا از فارس، همزمان با سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) و روز دختر و همچنین هفته عفاف و حجاب، همایش «دختران امروز، زنان تمدن‌ساز» امروز، 24 تیرماه به‌همت سپاه ناحیه بقیةالله(عج) شیراز در محل تالار حافظ برگزار شد.
این همایش با حضور همسران و دختران خانواده‌های شهدای مدافع حرم، شهیدان همدانی، اسكندری و شیبانی و دختران برتر پایگا‌ه‌های مقاومت بسیج سپاه بقیةالله(عج) شیراز برگزار شد كه در انتهای برنامه از تمام آن‌ها تجلیل به عمل آمد.
حجت‌الاسلام سید امرالله محمدی، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه بقیةالله(عج) شیراز در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد 15 هزار شهید دفاع مقدس، مدافع حرم و انقلاب اسلامی استان فارس گفت: روز ولادت فاطمه ثانی، حضرت معصومه(س) به نام روز دختر نامگذاری شده است.
وی به تبیین دلایل این نامگذاری پرداخت و افزود: به این دلیل روز ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) به نام روز دختر نامگذاری شده است كه به دختران خود بفهمانیم كه الگوی شما حضرت معصومه(س) است و در تمام ابعاد مختلف زندگی خود باید به آن حضرت تأسی كنید.
محمدی همچنین به هفته عفاف و حجاب اشاره كرد و گفت: یكی از مهم‌ترین نكاتی كه دختران ما باید از حضرت فاطمه معصومه(س) تأسی كنند بحث عفاف و حجاب است كه البته نه تنها برای این روز بلكه باید در طول زندگی خود به این مسئله مهم توجه داشته باشند.
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه بقیةالله(عج) شیراز با یادآوری رشادت‌های زنان و دختران در شكل‌گیری انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گفت: امروز هم دختران ما پیشتاز و پیشقراول آبادانی كشور هستند.

برپایی همایش «دختران امروز، زنان تمدن‌ساز» در شیراز/ دختران نخبه قرآنی تجلیل شدند
محمد جعفر دوستدار، فرمانده سپاه بقیةالله(عج) شیراز نیز در حاشیه این مراسم گفت: این همایش یکی از اصلی‌ترین برنامه‌هایی است که توسط ناحیه به‌صورت متمرکز با حضور همسر شهیدان مدافع حرم شهید همدانی از تهران، شهید شیبانی و شهید اسکندری از شیراز برگزار شده است.
وی ادامه داد: این همایش در سه محور اصلی با موضوع زن در ادیان، زن در غرب و زن در اسلام است که موضوع اول به صورت یک کار هنری، موضوع دوم به صورت کلیپ‌های تصویری و موضوع سوم به صورت سخنرانی ارائه خواهد شد.
دوستدار در ادامه سخنان خود به اجتماع بزرگ حافظان حریم خانواده اشاره کرد و افزود: اجتماع بزرگ حافظان حریم خانواده نیز ساعت 18 امروز از سه راه نمازی به سمت حرم مطهر برگزار خواهد شد تا ان‌شاءالله همراه با تجدید میثاق مدافعان حریم خانواده با حضرت احمد ابن موسی(ع)، مراسم جشن میلاد دخترحضرت امام موسی کاظم(ع) برپا شود.
فرمانده سپاه بقیةالله(عج) شیراز در پایان تجلیل از دختران نخبه قرآنی، توزیع بسته‌های فرهنگی در حوزه‌ها و پایگاه‌های تابعه، برگزاری نمایشگاه، جلسات مشاوره، نشست روشنگری و کرسی آزاد اندیشی با موضوع عفاف و حجاب، برگزاری مسابقات مختلف از جمله مسابقه کتابخوانی از کتاب حضور زن در اسلام و غیره را از دیگر برنامه‌های این ناحیه از سپاه در هفته عفاف و حجاب برشمرد.
یادآور می‌شود، اجرای تئاتر عفاف و حجاب و همچنین تقدیر از خانواده‌های معظم شهدا و دختران برتر سپاه ناحیه بقیةالله(عج) شیراز پایان‌بخش این مراسم بود.
انتهای پیام

captcha