نمایندگان مجلس از تولید حمایت كنند/ اصلاح نظام بانكی؛ گام نخست بهبود وضعیت اقتصادی
کد خبر: 3730284
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۴
رازقی:

نمایندگان مجلس از تولید حمایت كنند/ اصلاح نظام بانكی؛ گام نخست بهبود وضعیت اقتصادی

گروه سیاست ـ اقتصاد ـ رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و كشاورزی فارس از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی خواست تا از تولید كشور حمایت كنند.

نمایندگان مجلس از تولید حمایت كنند/ اصلاح نظام بانكی؛ گام نخست بهبود وضعیت اقتصادی

به گزارش ایكنا از فارس، به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی شیراز، جمال رازقی، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس در مراسم بزرگداشت روز صنعت و معدن که شامگاه شنبه با حضور معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت در شیراز برگزار شد، گفت: نمایندگان مجلس از تولید کشور حمایت کنند نه اینکه حامی فاسدین، رانت‌خواران و رباخواران در کشور باشند.
وی افزود: سال‌هاست در کشور به جای تولید موضوع اشتغال را هدف قرار داده و به اشتباه در این بخش پول‌هایی را هزینه می‌کنند اما هیچ اشتغال پایداری ایجاد نشده زیرا از تولید غافل شده‌ایم.
رازقی اظهار كرد: امروز تولیدکننده‌های ما گرفتار تأمین ارز برای موارد اولیه است و ما به‌عنوان نمایندگان بخش خصوصی دست نمایندگان مجلس را که به تولید در کشور توجه کنند، می‌بوسیم.
رئیس اتاق بازرگانی شیراز همچنین گفت: جا دارد که صدا و سیمای ما نیز به جای نشان دادن اعترافات یک جوان، غارتگران بیت‌المال، واردکنندگان خودرو با ارز دولتی و وضعیت تولیدکنندگان را به تصویر بکشد تا مردم بدانند برخی افراد چه بلایی بر سر کشور و مردم آورده‌اند.
وی گفت: امروز بخش تولید کشور 65 درصد مالیات کشور را پرداخت می‌کند در حالی که شبکه اصناف 12 درصد و بخش قاچاق نیز هیچ مالیاتی نمی‌دهند چرا نمایندگان ما در مجلس قانون مالیات را اصلاح نمی‌کنند.
رازقی با بیان اینكه مشکلات ما در بخش تولید ملی است، گفت: چرا نمایندگان ما به موضوع مهم تولید در کشور ورود نمی‌کنند؟ چرا دستگاه‌های نظارتی ما با فساد برخورد نمی‌کنند؟ تا زمانی که نظام بانکی ما اصلاح نشود وضعیت اقتصاد ما بهبود پیدا نمی‌کند.
رئیس اتاق بازرگانی شیراز ادامه داد: اینکه مسئولان در هر پست و پشت هر تریبون گلایه می‌کنند، مناسب نیست و نمایندگان ما به‌عنوان نمایندگان ملت باید به موضوع نظام بانکی رسیدگی کنند.
وی یادآور شد: امروز اعلام شد که متهم اصلی ثامن‌الحجج با 12 هزار میلیارد تومان اختلاس کشور را ترک کرد در حالی که تولیدکنندگان و صادرکنندگان ما 40 سال است که هزینه سیاست‌های کشور را به دوش می‌کشند اما چرا عده‌ای در داخل کشور منابع کشور را ببلعند.
رازقی با تأكید بر اینكه باید كشور را از فساد پاك كرد وگرنه خسارات آن گریبان همه مردم را می‌گیرد، گفت: علی‌رغم وجود مشکلات اقتصادی، رشد تولید در استان فارس در سال گذشته 15 درصد و صادرات استان 25 درصد و فضای کسب و کار استان در جایگاه اول تا پنجم کشور بهبود پیدا کرده است که این نشان از همت و حمایت مسئولان استان از اقتصاد فارس است.
انتهای پیام

captcha