کتابخانه‌های عمومی در مدارس کشور ایجاد می‌شود
کد خبر: 3730309
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۳

کتابخانه‌های عمومی در مدارس کشور ایجاد می‌شود

گروه فرهنگی- معاون اداری مالی کتابخانه‌های کشور یکی از اقدامات مهم این نهاد در ماه‌های گذشته را ایجاد کتابخانه‌های عمومی در مدارس دانست و گفت: با اجرایی شدن این مهم، دانش آموزان در مدارس مسئولیت ترویج فرهنگ مطالعه را بر عهده خواند گرفت و علاوه بر این موجب نگاه مثبت و درک اهمیت کتابخوانی و مطالعه در بین کودکان و نوجوانان خواهد شد.

وضعیت کردستان از نظر فضای کتابخانه‌ای خیلی قابل قبول نیست

به گزارش ایکنا از کردستان، اسماعیل شفاعی، معاون اداری مالی کتابخانه‌های کشور امروز، 24 تیرماه در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل جدید کتابخانه‌های عمومی کردستان، اظهار کرد: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور نهادی عمومی غیردولتی است که در سال 84 با قانون مصوب مجلس و با هدف ترویج فرهنگ مطالعه کار خود را آغاز کرد.
وی افزود: توسعه سرانه کتابخانه‌های عمومی کشور و دسترسی آسان مردم به کتابخانه‌های عمومی، از اولویت‌های این نهاد است.
معاون اداری مالی کتابخانه‌های کشور عنوان کرد: وضعیت کردستان از نظر فضای کتابخانه‌ای خیلی قابل قبول نیست و از خیرین مدرسه ساز دعوت می‌کنیم تا در این زمینه به صورت جهادی، نهاد کتابخانه‌ها را یاری کنند.
وی بیان کرد: سال‌های گذشته این نهاد شعارهای مختلفی را به عنوان شعار سال قرار داده تا با عملی کردن این شعارها بتوانیم دیگران را به مطالعه دعوت کنیم.
شفاعی یکی از اقدامات مهم این نهاد در ماه‌های گذشته را ایجاد کتابخانه‌های عمومی در مدارس دانست و عنوان کرد: با اجرایی شدن این مهم، دانش‌آموزان در مدارس مسئولیت ترویج فرهنگ مطالعه را بر عهده خواند گرفت و علاوه بر این موجب نگاه مثبت و درک اهمیت کتابخوانی و مطالعه بین کودکان و نوجوانان خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه مقدمات اجرای این کار فراهم است، افزود: در این طرح دانش آموزان به عنوان یاوران کتابخانه به ترویج فرهنگ کتابخوانی در مدارس خواهند پرداخت.
معاون اداری مالی کتابخانه‌های کشور در خصوص انتخاب و انتصاب مدیرکل جدید یادآور شد: این انتخاب با مشورت استاندار کردستان و با هدف بکارگیری نیرویی جوان و متخصص انتخاب شده است.
انتهای پیام

captcha