اجرای سند ملی تقسیم کار نشاط اجتماعی/ ارتقای نشاط برای سلامت اجتماعی
کد خبر: 3730338
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۰۷:۲۹
کوچکیان فرد عنوان کرد:

اجرای سند ملی تقسیم کار نشاط اجتماعی/ ارتقای نشاط برای سلامت اجتماعی

گروه سلامت ــ سرپرست معاونت توسعه سرمایه اجتماعی سازمان امور اجتماعی وزارت کشور از اجرای سند تقسیم کار ملی ارتقای نشاط اجتماعی برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی خبر داد.

اجرای سند ملی تقسیم کار نشاط اجتماعی / ارتقای نشاط برای سلامت اجتماعی
حسین کوچکیان فرد، سرپرست معاونت توسعه سرمایه اجتماعی سازمان امور اجتماعی وزارت کشور در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به اهمیت ارتقای نشاط اجتماعی برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، اظهار کرد: در این راستا از سه سال قبل در راستای منویات مقام معظم رهبری سند تقسیم کار ملی آسیب‌های اجتماعی کرده و در نظر داریم سند تقسیم کار ملی در خصوص نشاط اجتماعی را نیز داشته باشیم.
وی افزود: بر اساس این سند دستگاه‌های دولتی، نهاد‌های عمومی غیر دولتی و سازمان‌های مردم‌نهاد و نهاد‌های مدنی می‌توانند در خصوص افزایش و ارتقاء نشاط اجتماعی جامعه وظایف خود را انجام دهند.
کوچکیان با بیان اینکه ما نیاز به یکسری آداب و مناسک شادی افزا در جامعه داریم گفت: این مناسک‌ها باید مورد وفاق و وحدت نظر در جامعه بوده و از آن کار خود را آغاز و ضمن آموزش جامعه آن را گسترش دهیم.
سرپرست معاونت توسعه سرمایه اجتماعی سازمان امور اجتماعی وزارت کشور ادامه داد: شناسایی مناسک‌ها از سال‌های قبل آغاز شده و در حال توسعه و ارتقای آن هستیم مثلا در حوزه ورزش، موضوع ورزش همگانی را با رویکرد خانواده توسعه داده‌ایم و در تلاش هستیم آن را با سبک و سیاق جدیدی در سطح آمایش سرزمینی در کل کشور گسترش دهیم.
وی با بیان اینکه در حوزه نشاط اجتماعی با سطح مطلوب فاصله وجود دارد، گفت: علی‌رغم آن کار‌های زیادی در حوزه گردشگری و سالم‌سازی دریا‌ها انجام شده و بخش زیادی از سرمایه و وقت وزارت کشور و سازمان‌های مربوطه به این موضوع اختصاص پیدا کرده است.
کوچکیان فرد تأکید کرد: دولت اهتمام جدی در حوزه نشاط اجتماعی دارد، چرا که بر این باور است موضوع نشاط اجتماعی به پیشگیری از گسترش آسیب‌های اجتماعی منجر می‌شود.
وی یادآور شد: نشاط اجتماعی چیزی فراتر از شادی است چرا که شامل رضایت‌مندی از زندگی و امید به آینده شده و مشارکت اجتماعی را بالا می‌برد، این‌ها از مؤلفه‌های اصلی است که در سلامت اجتماعی مه مفهومی عام‌تر از سلامت اجتماعی است مؤثر است.
سرپرست معاونت توسعه سرمایه اجتماعی سازمان امور اجتماعی وزارت کشور عنوان کرد: در گذشته دستگاه‌ها به صورت جزیره‌ای عمل می‌کردند و موازی کاری بسیار زیاد بود، در حال حاضر باید هم افزایی صورت گرفته و بهره‌وری افزایش پیدا کند سند ملی تقسیم کار نشاط اجتماعی این هدف را برآورده می‌کند.
انتهای پیام
captcha