جشنواره «ترنم الهی» با درخشش استان فارس پایان یافت
کد خبر: 3730344
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۰۷:۲۸

جشنواره «ترنم الهی» با درخشش استان فارس پایان یافت

گروه اجتماعی- رئیس ستاد اقامه نماز استان سمنان بابیان اینکه جشنواره ملی «ترنم الهی» با معرفی بهترین‌ها به کار خود پایان داد، گفت: در این راستا لارستان استان فارس جایگاه نخست را به خود اختصاص داد.

به گزارش ایکنا از سمنان به نقل از خبرگزاری مهر حجت‌الاسلام‌ محمدرضا شمس‌الدین، رئیس ستاد اقامه نماز استان سمنان  عصر روز گذشته 24 تیر در مراسم اختتامیه جشنواره ملی سرود نماز با عنوان ترنم الهی به میزبانی مجتمع فرهنگی شهید کلاهدوز مهدی‌شهر با بیان اینکه در جشنواره ملی ترنم الهی ۱۰ استان کشور حضور داشتند، گفت: استان فارس طی رقابت سه‌روزه از بین گروه‌های سرود کشوری در جایگاه نخست جشنواره ملی ترنم الهی قرار گرفت.

وی بابیان اینکه گروه سرود شمیم رضوان از استان قم و گروه سرود رویش از مشهد مقدس استان خراسان رضوی به ترتیب جایگاه دوم و سوم را به خود اختصاص دادند،اذعان کرد از بین آثار ارسالی ۱۱۰ اثر به دبیرخانه ارسال و درنهایت ۱۶گروه سرود برای داوری انتخاب شدند.

رئیس ستاد اقامه نماز استان سمنان بابیان اینکه استان‌های کرمان، هرمزگان، قم و البرز نیز هرکدام با دو گروه در این جشنواره رقابت کردند، ادامه داد: سایر استان‌ها با یک گروه و تنها استان سمنان با سه گروه در این رقابت‌ها حضور داشت.

شمس‌الدین بابیان اینکه فراخوان این جشنواره از بهمن‌ماه سال گذشته به مدارس اعلام‌شده بود، متذکر شد: ۲۱۷ گروه سرود برای شرکت در این جشنواره اعلام آمادگی کرده بودند که درنهایت امروز با معرفی بهترین‌ها به کار خود پایان داد.

وی بابیان اینکه برگزاری جشنواره‌های مختلف به ترویج فرهنگ و آموزه‌های دینی اسلامی کمک می‌کند، افزود: با توجه به هجمه‌های فرهنگی دشمن وجود این قبیل اقدامات می‌تواند نقشه‌های آن‌ها خنثی کند بنابراین مشارکت همه آحاد جامعه در این جشنواره‌ها ضروری است. انتهای پیام

captcha