حضور کاروان زیرسایه خورشید در اردبیل
کد خبر: 3730373
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۵

حضور کاروان زیرسایه خورشید در اردبیل

گروه معارف - دبیر موسسه آستان قدس رضوی در اردبیل گفت: کاروان زیر سایه خورشید که حامل پرچم گنبد مطهر بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) است ۲۷ تیرماه وارد اردبیل شده و در تمامی شهرستان‌های استان حضور می‌یابند.

حضور کاروان زیرسایه خورشید در اردبیل
به گزارش ایکنا از اردبیل، سیدمحمد راست‌منش، دبیر موسسه آستان قدس رضوی در اردبیل، روزگذشته، ۲۴ تیرماه در جمع خبرنگاران تصریح کرد: برگزاری جشن دهه کرامت با عنوان کاروان زیرسایه خورشید امسال برای یازدهمین بار در اردبیل برگزار می‌شود که این برنامه در بیش از ۲۰ کشور و برگزاری ۹۰۰ رویداد به انجام خواهد رسید.
وی افزود: در داخل کشور نیز این برنامه توسط خادمان حرم مطهر رضوی در تمامی استان‌ها اجرا شده و دو هزار تشکل با چهار میلیون مخاطب درگیر این برنامه خواهند بود که بیش از ۸۰ درصد بودجه مورد نظر برای برگزاری یازدهمین دوره جشن‌های مردمی و بین المللی زیرسایه خورشید ار طریق خود مردم تامین شده است.
دبیر موسسه آستان قدس رضوی در اردبیل گفت: شعار امسال این جشن "هر چه دارم از تو دارم" انتخاب شده و این کاروان را خادمان حرم مطهر، روحانی، پرچم مطهر گنبد امام رضا (ع) و رئیس کاروان تشکیل می‌دهند.
راست‌منش تصریح کرد: کاروان زیرسایه خورشید ۲۷ تیر ماه وارد اردبیل شده و ۹ روز در استان ما میهمان خواهند بود که در این روز‌ها به تمامی شهرستان‌های استان همراه با پرچم گنبد امام رضا (ع) سفر کرده و به ویژه در مناطق محروم، بیمارستان‌ها و زندان‌ها نیز حضور می‌یابند.
وی اظهار کرد: ۴۰ عنوان برنامه به مناسبت قرار گرفتن در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تدارک دیده شده و ۱۱۰ روستا نیز در سطح استان برای حضور کاروان زیرسایه خورشید انتخاب شده است.
دبیر موسسه آستان قدس رضوی افزود: دیدار خادمین حرم با مسئولان استانی، عالمان، ورزشکاران، روحانیون، خانواده معظم شهدا، جاروکشی مزارشهدا با آداب ویژه آستان قدس رضوی بصورت نمادین، حضورت در هیئت جوانان، میعادگاه عاشقان در مهدیه اردبیل روز ولادت، بازدید و دیدار با بیماران بیمارستان‌ها، بهزیستی، خانواده‌های نیازمند، کشاورزان از جمله برنامه‌های مهم حضور خادمین حرم مطهر رضوی در دهه کرامت خواهد بود.
وی بیان کرد: ۱۰ برنامه ویژه بانوان داریم که یکی از این برنامه‌های مهم ترویج فرهنگ عفاف و حجاب است که در شهرستان مشگین‌شهر ۲۰۰ چادر ملی به بانوان جوان اهدا می‌شود.
راست‌منش گفت: به مناسبت چله انقلاب اسلامی، چهلمین سالگرد شکوهمند انقلاب اسلامی ده‌ها ویژه برنامه با حضور کاروان زیرسایه خورشید در سطح استان برگزار می‌شود.
دبیر موسسه آستان قدس رضوی بیان کرد: در سالروز ولادت با سعادت هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت خادم حرم رضوی به همراه پرچم متبرک بارگاه شمس الشموس حضرت علی بن موسی الرضا (ع) میهمان مردم حسینی و ولایتمدار اردبیل خواهند بود.
انتهای پیام

captcha