نمایشگاه آثار منتخب جشنواره امام رضا(ع) در مشهد گشایش یافت
کد خبر: 3730385
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۳

نمایشگاه آثار منتخب جشنواره امام رضا(ع) در مشهد گشایش یافت

گروه فرهنگی - نمایشگاه آثار منتخب جشنواره امام رضا(ع) با عنوان «نگاره‌های شهر عاشقی» همزمان با اولین روز دهه کرامت و ولادت حضرت معصومه(س) در «نگارخانه شهر» مشهد گشایش یافت.

آغاز به کار نمایشگاه آثار منتخب جشنواره امام رضا(ع) در نگارخانه شهر

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، نمایشگاه آثار منتخب جشنواره امام رضا(ع) با عنوان «نگاره‌های شهر عاشقی» عصر روز گذشته، 24 تیرماه، همزمان با اولین روز دهه کرامت و ولادت حضرت معصومه(س) و با حضور جعفر مروارید، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، هادی بختیاری، مدیرعامل سازمان فرهنگی، تفریحی  _ زیارت شهرداری مشهد، ایرج خواجوی، پیشکسوت هنر نقاشی و ... در «نگارخانه شهر» مشهد گشایش یافت.
جعفر مروارید، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی و هادی بختیاری، مدیرعامل سازمان فرهنگی تفریحی زیارت شهرداری مشهد همراه با هنرمندان و اهالی رسانه از آثار اکران شده در این نمایشگاه بازدید کردند.
محمدرضا فرهادی‌نیا، مدیر روابط عمومی شهرداری مشهد در گفت‌وگو با ایکنا با اشاره به برگزاری این نمایشگاه به مناسبت دهه کرامت، در رابطه با آثار ارائه شده، توضیح داد: هنرمندان در عرصه‌های مختلف عرض ارادت‌شان را به محضر امام رضا(ع) ابراز کرده‌اند؛ این آثار که در جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) برگزیده شده بودند، با کمک بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) تهبه و گلچین شده و در نگارخانه شهر در معرض بازدید عموم قرار گرفته است.
وی با اعلام اینکه تعداد 66 اثر در رشته‌های مختلف خوشنویسی، نقاشی، تذهیب، هنرهای تجسمی و ... در نمایشگاه «نگاره‌های شهر عاشقی» ارائه شده است، افزود: این نمایشگاه با هدف استقبال از دهه کرامت گشایش یافته و تا 31 تیرماه پذیرای علاقه‌مندان است.
فرهادی‌نیا به همزمانی گشایش این نمایشگاه با روز ولادت حضرت معصومه(س) نیز اشاره کرد و افزود: این هشتمین نمایشگاهی است که در نگارخانه شهر برگزار می‌شود و در روز ولادت حضرت معصومه گشایش می‌یابد؛ اولین نمایشگاهی که در نگارخانه شهر برپا شد، نیز نمایشگاه آثار بانوان هنرمند مشهدی بود که در روز ولادت حضرت زهرا(س) افتتاح شد؛ این پیوند بین نمایشگاه‌های هنری در نگارخانه شهر با نام اهل بیت(ع) اتفاق مبارکی است.
فرهادی‌نیا با اظهار این مطلب که ارائه محتوای دینی در قالب هنر می‌تواند ضریب تأثیر آن را افزایش دهد، بیان کرد: رهبر انقلاب فرمودند: «هر ایده، اندیشه و انقلابی که در قالب هنر نگنجد، ماندنی نخواهد بود»؛ به نظر من این یکی از کلیدی‌ترین فرمایشات ایشان در حوزه هنر است؛ بر همین اساس، بیان محتوای معنوی و معرفتی در قالب هنر، ضمن اینکه تأثیر و نفوذ آن را افزایش می‌دهد، باعث می‌شود پیام در عمق جان انسان حلول کند.

وی در همین راستا اضافه کرد: علاوه بر آنکه بازدید از چنین نمایشگاه‌هایی که معارف دینی و معنوی را به نمایش می‌گذارند، ذائقه بصری مردم را نیز ارتقاء می‌‌بخشد.

نمایشگاه آثار منتخب جشنواره امام رضا(ع) در نگارخانه شهر گشایش یافت
مدیر روابط عمومی شهرداری مشهد با بیان اینکه برای تبلیغات و اطلاع رسانی نمایشگاه «نگاره‌های شهر عاشقی» از بیلبوردها، رول آپ‌ها، روزنامه و سامانه پیامکی استفاده شده است، افزود: این نمایشگاه برای عموم مردم گشایش یافته، البته بازدیدکنندگان این نمایشگاه بیشتر کیفی هستند تا کمی؛ بنابراین اگر یک استاد برجسته خوشنویسی از این نمایشگاه بازدید کند، ما به نتیجه‌مان رسیده‌ایم.
یادآور می‌شود، نمایشگاه «نگاره‌های شهر عاشقی» با ارائه بهترین آثار هنری سال‌های اخیر در حوزه فرهنگ دینی و رضوی که به مناسبت دهه کرامت در «نگارخانه شهر» مشهد گشایش یافته است، همه روزه تا 31 تیرماه از ساعت 9 تا 13 و 17 تا 19 پذیرای علاقه‌مندان است.

انتهای پیام

captcha