حفظ سنت‌های حسنه یک وظیفه اعتقادی و دینی است
کد خبر: 3730387
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۸

حفظ سنت‌های حسنه یک وظیفه اعتقادی و دینی است

گروه معارف - مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل گفت: حفظ سنت‌های حسنه یک وظیفه اعتقادی و دینی است و کانون مساجد در راستای ترویج بیشتر این رفتار تلاش می‌کند.

حفظ سنت‌های حسنه یک وظیفه اعتقادی و دینی است
نادر سقاء، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل در گفت و گو با ایکنا از اردبیل، گفت: همزمان با دهه کرامت ویژه برنامه چله گیری و قرائت دعای عهد از اول ذی القعده تا عید قربان ویژه فعالان کانون‌های مساجد برپا می‌شود.
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل با اشاره به اینکه این ویژه برنامه معنوی با هدف تعجیل در ظهور و فرج آقا امام زمان (عج) و برآورده شدن حاجات این دعا را زمزمه خواهیم کرد، تصریح کرد: این آداب از گذشته توصیه شده و چله گیری ماه ذیقعده تا دهم ذیحجه نیز طبق روایات در این چهل روز تورات به حضرت موسی (علیه السلام) نازل شده و جزو ایام با برکت است.
سقاء با یادآوری اینکه حفظ سنت‌های حسنه یک وظیفه اعتقادی و دینی است، بیان کرد: نیت ظهور یکی از با اخلاص‌ترین نیات است که با حضور فعالان کانون‌های مساجد و زمزمه دعای فرج به صورت روزانه اجرا خواهد شد.
وی با شاره به اینکه به مناسبت دهه کرامت بیش از ۵۰۰ برنامه فرهنگی در استان اجرا می‌شود، ادامه داد: جشن‌های مردمی با شکوه و نظم خاصی برگزار می‌شود و حضور خادمان حرم رضوی در جشن‌های مردمی بر معنویت برنامه می‌افزاید.
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان، اظهار کرد: ویژه برنامه‌های دهه کرامت با محوریت خانواده و سبک زندگی رضوی خواهد بود و ترویج این مهم جزو اولویت‌ها است.
انتهای پیام

captcha