استعداد نیروی انسانی با آموزش تقویت می‌شود
کد خبر: 3730399
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۹
استاندار مرکزی:

استعداد نیروی انسانی با آموزش تقویت می‌شود

گروه اجتماعی - سید‌علی آقازاده گفت: استعداد و نیروی ماهر و ظرفیت‌های بالا با آموزش تقویت می‌شود. سال‌های اخیر به آموزش نیروی انسانی و ارتقای مهارت جوانان توجه خاص شده است ولی باید این بستر برای فعالیت بیشتر گسترده شود.

استعداد نیروی انسانی با آموزش تقویت می‌شود

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، سید‌علی آقازاده، استاندار مرکزی، در مراسم اختتامیه دوازدهمین جشنواره مهارت‌های هنری هنرستان‌های کار‌و‌دانش سراسر کشور که در فرهنگسرای شهر اراک برگزار شد، گفت: در طول تاریخ انسان به آموزش و کسب مهارت‌ها به عنوان یکی از شاخه‌های زندگی نیاز داشته است، امروز در کشورهای مختلف دنیا به ویژه کشورهایی که راه توسعه را با سرعت طی می‌کنند به سرمایه‌های انسانی توجه ویژه می‌شود.
وی تصریح کرد: امروز تمام حکومت‌ها و دولت‌های موفق نیروی انسانی را یکی عوامل موفقیت می‌دانند و قصد دارند تا با به کارگیری نیروهای متخصص راه توسعه را به نحو احسن بپیمایند. امروز شما نوجوانان یکی از بندهای مهم نیروی انسانی در کشور هستید.
آقازاده بیان کرد: شاید تا 50 سال گذشته جوامع به ثروت‌های خدادادی که دشتند افتخار می‌کردند، خیلی از کشورهای استعمارگر به قاره‌هایی با ذخائر و معادن فراوان حمله کرده و قصد به دست آوردن منابع زیرزمینی آنان را داشتند تا بتواند تولید ثروت کنند. امروز بعد از گذشت بیش از نیم‌قرن و تغییر شرایط در عرصه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بیشترین تمرکز روی نیروی انسانی است.
وی ادامه داد: در کشورهای پیشرفته دنیا آنانی که هیچ یک از منابع زیرزمینی و ثروت‌های خدادادی ندارند، اما توانستند در طول 50 سال اخیر با آموزش‌هایی که به نیروی انسانی و جوانان دادند به شرایطی برسند که از خیلی کشورها با ذخائر زیرزمینی و ثروت‌های طبیعی پیشی بگیرند.
استاندار مرکزی گفت: در قرن 21 ثروت کشورها به نیروی انسانی و فناوری‌هایی است که ایجاد کردند. این کشورها هم برای خود و هم دیگر کشورها تکنولوژی را به ارمغان آوردند و صادر کردند. خیلی ازکشورها همچون ژاپن، چین و کره به جای صادرات محصولات نهایی، فکر تولید می‌کنند و از فکر خود ثروت تولید می‌کنند. خوشبختانه ما صدور تفکر را در کشور در طول 3دهه اخیر شاهد هستیم.
وی اظهار کرد: درکشور ما نیز جوانان در طول سه دهه گذشته به عنوان نیروهای فعال، با استعداد و با نشاط در زمینه‌های مختلف وارد شده و افتخارات زیادی خلق کرده‌اند. ما در ایران افتخار داریم که هم منابع زیرزمینی، ثروت‌های خدادادی و هم نیروی انسانی پویا و باهوش داریم.
آقازاده عنوان کرد: امروز با گذشت 4 دهه از انقلاب اسلامی شاهد رشد بسیار خوبی درزمینه‌های مختلف علمی بودیم و این اتفاق نمی‌افتد مگر اینکه جوانان ما توانمندی خلق کنند. دختران و پسران در رشته‌های مختلف توانستند افتخارات زیادی را برای کشور و جهان کسب کنند. ایران در رشته پایه‌های علمی مطرح جزو 10 کشور اول دنیاست.
استاندار اضافه کرد: استعداد و نیروی ماهر و ظرفیت‌های بالا با آموزش تقویت می‌شود. سال‌های اخیر به آموزش نیروی انسانی و ارتقای مهارت جوانان توجه خاص شده است. این بستر برای فعالیت بیشتر گسترده شود. برای توسعه بیشتر باید به آموزش نوجوانان، تحقیقات و پژوهش‌های مرتبط با مسائل علمی توجه خاص شود.
وی ادامه داد: امید است در سایه توجه به مسائل آموزش و مهارت‌های علمی است که می‌توانیم از نیروی عظیم و ذخیره غنی استفاده کنیم. دستگاه‌های متولی و وزارت‌خانه‌های مختلف باید در این وادی وارد شوند. بسیاری از دستگاه‌ها در سال‌های اخیر با توجه به اهمیت آموزش و مهارت‌های انسانی به این نتیجه رسیدند هرچه بیشتر به جوانان مستعد آموزش دهیم موفق‌تر خواهیم بود.

استعداد نیروی انسانی با آموزش تقویت می‌شود
حیدری، معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی در ادامه گفت: تمام رویکردهای حوزه آموزش متوسطه مبتنی بر اهداف سند تحول بنیادین هدایت می‌شود. یکی از اهداف جشنواره مهارت‌های هنری کسب شایستگی‌های پایه توسط هنرجویان است که به درستی محقق می‌شود.
وی ادامه داد: جشنواره‌ها صحنه‌های عملی و علمی مبتنی بر رقابت سالم را رقم می‌زنند. این نشان‌دهنده کسب شایستگی‌های پایه توسط هنرجویان هنرستان‌هاست که تنها تعدادی از آنان توانستند به مرحله کشوری راه پیدا کنند. رقابت به حدی است که در مرحله منطقه‌ای نزدیک به 7 هزار هنرجو شرکت کردند.
انتهای پیام

captcha