آغاز به کار نخستین جشنواره گردشگری و بوم‌گردی منطقه آزاد ماکو
کد خبر: 3730415
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۰

آغاز به کار نخستین جشنواره گردشگری و بوم‌گردی منطقه آزاد ماکو

گروه اجتماعی - نخستین جشنواره گردشگری و بوم گردی منطقه آزاد ماکو با عنوان سفرنگاری ماکو گرام در این منطقه آغاز به کار کرد.

آغاز به کار نخستین جشنواره گردشگری و بوم گردی منطقه آزاد ماکو

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، غلامرضا سلیمانی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو در آئین افتتاح این جشنواره، با اشاره به حرکت سازمان منطقه آزاد ماکو در محور توسعه سبز و هوشمند بیان کرد: توسعه باید بر مبنای صیانت از محیط زیست و منابع طبیعی با استفاده از تکنولوژی و علم روز صورت گیرد.

وی با تاکید بر اینکه برندسازی و معرفی منطقه بصورت هوشمندانه لازمه رسیدن به چشم انداز توسعه ماکو است، افزود: دولت و بخش خصوصی باید هزینه کرد در حوزه برندینگ و برندسازی را سرمایه گذاری بدانند و به این حوزه ورود کنند چرا که سرمایه گذاری در صنعتی نامرئی به نام برندینگ اگر به بار نشیند سالهای سال می توان از ثمره آن بهره برد.

سلیمانی ادامه داد: با عنایت به اینکه بیش از ۶۰ درصد جامعه منطقه آزاد ماکو عشایری هستند می توان با برنامه ریزی و مطالعه علمی از این ظرفیت بهره برد.

وی با اشاره به اینکه قبل از اجرای پروژه های گردشگری باید با فرهنگسازی برای نگهداری این طرح ها نیز فکری شود اظهار کرد: افزایش فرهنگ عمومی برای نریختن زباله در طبیعت و حفظ پارک ها و فضای سبز که هزینه های بسیاری برای سازمان داشته، ضروری است و باید متناسب با توسعه عمرانی فرهنگ عمومی نیز رشد یابد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو جذب گردشگر و بوم گرد به منطقه را زودبازده ترین اقدام برای کار آفرینی عنوان کرد و یادآور شد: در سه ماهه اول سال جاری تعداد ۱۵۰ هزار نفر متقاضی ورود به منطقه آزاد ماکو از کشورهای همسایه داشتیم که با حضور رئیس پلیس اطلاعات و امنیت کشور موانع ورود  گردشگران خارجی مرتغع می شود.

وی با اشاره به اینکه بوم گردی یا اکوتوریسم صنعتی نوپا و زودبازده است خاطرنشان کرد: پیرو مطالعات  کارشناسی شده در اندیشکده توسعه ای، بوم گردی منطقه آزاد ماکو علاوه بر اشتغالزایی، گردشگری با محوریت حفظ طبیعت و احیای فرهنگ بومی منطقه را به همراه دارد.

حجت الاسلام والمسلمین ایوب رنجبری امام جمعه ماکو نیز در این مراسم ازمسئولین خواست که برای تحقق اجرای طرح گردشگری در منطقه آزاد ماکو اهتمام جدی داشته باشند و گفت: رونق گردشگری همسو با محیط زیست در این منطقه توسعه آینده منطقه و استان آذربایجان غربی را رقم می زند.

وی افزود: باید همه مسئولین برای تحقق و اجرایی شدن طرح گردشگری در این منطقه تلاش کنند، ظرفیت های منطقه آزاد ماکو فرصت بزرگی است که در صورت برنامه ریزی و با مشارکت مردم زمینه ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی و گردشگری منطقه را فراهم می آورد.

وی با اشاره به آیاتی از قرآن در زمینه سیر در زمین برای تقویت نگاه توحیدی و عبرت از گذشتگان نیز پرداخت و ادامه داد: باید به گونه ای رفتار شود که ارزش های اسلامی در جریان این رفت و آمدها کمرنگ نشود و نه تنها از آنها اثر نگیریم بلکه روی گردشگران اثر بگذاریم و با این کارمان مبلغ خوبی ها و ارزشها باشیم.

انتهای پیام

captcha