انتشار سروده‌های آئینی «نی‌نامه‌های اشک»
کد خبر: 3730419
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۷

انتشار سروده‌های آئینی «نی‌نامه‌های اشک»

گروه ادب ــ سروده‌های آئینی «نی‌نامه‌های اشک» به کوشش انتشارات سوره مهر که در طلیعه خود اشاره به مصیبت‌های حضرت زینب(س) دارد به چاپ رسید.

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ کتاب «نی‌نامه‌های اشک» اثری از انتشارات سوره مهر و سروده‌های پری انصاری است که به کوشش مرکز آفرینش‌های ادبی استان البرز تهیه شده است.

در یادداشت محمد دزفولی، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران چنین آمده است: «اشعار این کتاب از جانی تازه برخوردار هستند،‌ ترکیب‌ها،‌ تشبیهات،‌ سخت متین و استوار هستند. شعر سخیف و بازاری و آشفته در کار انصاری دیده نمی‌شود. بسیاری از ابیات را باید دوباره بخوانی تا در عمق جانت بیارامد.»

در مقدمه این اثر می‌خوانیم: «کسی نیست که زیر بازوان تو را بگیرد و اشک از چهره‌ات بزداید. هیچ کس به تسلای روح خسته و تکه‌تکه‌ات نمی‌آید... از یتیمان قافله تو نیز جز با تار تازیانه یاد نمی‌کنند و تنها در میان این هلهله‌ها، آه شعله‌های درد توست که صورت‌های رنگ باخته و چشم‌های مصیبت دیده را می‌نوازد. تو ما نده ای و داغ دست‌هایی که در علقمه افتاد و حنجره‌ای که از ناوک حرمله گلگون شد و سری که از قفا بریده شد و قامتی که زیر طعنه‌های تیغ ترک برداشت و آرام آرام قد کشید... .»

برخی از عناوین سروده‌های آئینی این اثر شامل لحظه‌های تشنه، خداحافظ کربلا،‌ آتش اندوه، ابری‌ترین توسل، در هوای کربلا، غروب کن خورشید،‌ نای بی‌قرار،‌ اینجا کجاست؟، امیر تشنه لب،‌ پرپرم کنید، بی‌تابی، صلوات، سوگند، روضه در، خورشید به خون نشسته، غبار خاکستر، منظومه‌های غربت، شتاب کن زینب،‌ دلتنگی، خلوت تبدار،‌ ناله‌های زینب، آهسته گریه کن،‌ دستان تو، تشنه‌ترین شعر، امام کوچک و ... است.

این اثر در 1000 نسخه، به بهای 11 هزار تومان و در 226 صفحه منتشر شده است.

انتهای پیام

captcha