آموزش ۴۰ قرآن‌آموز در «مکتب‌القرآن» تبریز
کد خبر: 3730421
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۰

آموزش ۴۰ قرآن‌آموز در «مکتب‌القرآن» تبریز

گروه فعالیت‌های قرآنی - نماینده «مکتب‌القرآن قم» در تبریز، با بیان اینکه ۴۰ قرآن‌آموز در کلاس‌های آموزشی حاضر می‌شوند، گفت: روخوانی، روانخوانی، خفظ و مفاهیم از گرایش‌های آموزشی این موسسه قلمداد می‌شوند.

 آموزش 40 قرآن آموز در «مکتب‌القرآن» تبریز

محمدرضا وهابی، نماینده «مکتب‌القرآن قم» در تبریز در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه 40 قرآن‌آموز در کلاس‌های آموزشی حاضر می‌شوند، گفت: روخوانی، روانخوانی، خفظ و مفاهیم از گرایش‌های آموزشی این موسسه قلمداد می‌شوند.
وی از تاثیر هدایت قرآن گفت و افزود: قرآن کریم کتاب انسان سازی است و هدف آن، هدایت انسان به سوی کمال و برآوردن نیازهای بشری در این مسیر است.
وی با به پایه‌های سنی قرآن آموزان اشاره کرد و گفت: قرآن آموزان در پایه‌های سنی نونهال و نوجوان در کلاس های آموزشی حاضر می‌شوند.
وهابی، ضمن بازگو نمودن ضرورت درک مفاهیم قرآن ادامه داد: لازم است مفاهیم قرآنی در سطح جوامع مختلف ترویج یابد چرا که مسیر درست زندگی با درک مفاهیم آیات قرآن میسر است.
نماینده «مکتب‌القرآن قم» در تبریز، یادآور شد: یکى از دستوراتی که پیشوایان دین در باب تلاوت قرآن به ما داده‌اند، خواندن از روى آن است و روى این مسئله تاکید فراوانى کرده‌اند. چه بسا علت این تاکید، بهره گرفتن از نورانیت قرآن است، تا مسلمانان از آن بهره بیشترى ببرند و نورانیتش در آنان اثر گذارد.
وی با اشاره به فرموده پیامبراکرم(ص) افزود: پیغمبر(ص) می فرمایند: هیچ چیز بر شیطان سخت تر از آن نیست که انسان قرآن را از روى آن بخواند.
وهابی، حفظ قرآن را عاملی برای مصون ماندن از آتش دوزخ دانست و تاکید کرد: حفظ قرآن مجيد و انس با آن، انسان را در مسير عمل به وحی و بهره جستن از معارف بلند آن قرار می‎دهد و درنتيجه او را از آتش دوزخ مصون می‎دارد.

انتهای پیام

captcha