ضرورت توجه نخبگان قرآنی به درک و اشاعه معارف قرآن در جامعه
کد خبر: 3730432
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۳

ضرورت توجه نخبگان قرآنی به درک و اشاعه معارف قرآن در جامعه

گروه فعالیت‌های قرآنی - مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: امروز جامعه نخبگان قرآنی باید نسبت به درک معارف قرآن کریم در راستای اشاعه و ترویج مغز قرآن در جامعه تلاش کنند.

ضرورت توجه نخبگان قرآنی به درک و اشاعه معارف قرآن در جامعه
به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام محمد احمدزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در مراسم افتتاحیه مرحله استانی چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن کریم اوقاف که شامگاه 24 تیرماه در محل مجتمع فرهنگی و آموزشی فدک برگزار شد، گفت: تقارن میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) با این مراسم را به فال نیک می‌گیریم.
وی افزود: این بانوی بزرگوار در ابعاد مختلف از جمله بعد معنوی، علمی و مبارزاتی الگوی زنان مسلمان هستند.
احمدزاده ادامه داد: نقل است شیعیانی از بلاد دور برای دریافت پاسخ سوالات خود نزد امام موسی کاظم (ع) مراجعه کردند اما ایشان در مدینه نبودند و لذا سوالات را ارائه داده و حضرت معصومه(س) در سنین خردسالی پاسخ سوالات آنان را مکتوب و تحویل آنان دادند.
وی اضافه کرد: در بین راه شیعیان با دیدن امام پاسخ سوالات دریافتی را به حضور حضرت ارائه داده و ایشان پس از ملاحضه پاسخ سوالات سه مرتبه فرمودند: «فداها ابوها».

حضرت معصومه(س) الگوی تمام عیار برای بانوان مسلمان هستند
مدیر کل اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: این بانوی عالمه در واپسین لحظات حیات خویش و در بستر بیماری اقامه نماز شب‌شان و عبادات‌شان تعطیل نشد.
وی اظهلر کرد: حضرت آیت الله مکارم شیرازی در باب کرامات حضرت معصومه(س)فرمودند: «بعد از جداسازی شوروی و استقلال شیعیان نخجوان، 300 نفر داوطلب برای حضور در قم و کسب معارف اهل بیت(ع) و اشاعه آن در کشورشان داوطلب شدند».
احمدزاده ادامه داد: با توجه به محدودیت 50 نفر انتخاب شده که از این تعداد یکی از جوانان نابینا بود و در لحظه اعزام تصویربردار بر روی چشم این جوان زوم کرده و باعث رنجش وی شد.
وی گفت: این جوان نابینا پس از تشرف به حرم این بانوی بزرگوار و توسل به ایشان خوابش برد و هنگامی که بیدار شد، شفای خود را از حضرت گرفته بود و چشمانش فروغ یافت.

توجه به مغز قرآن برای جامعه قرآنی یک ضرورت است
مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی تصریح کرد: امروز در جمع بانوان نخبه قرآنی هستیم که امید است با تأثیرپذیری از حضرت معصومه(س) و منبع نورانی کلام وحی پیان‌رسان فرامین الهی باشیم.
وی خطاب به جامعه قرآنی، افزود: حفظ ، قرائت و تلاوت پوسته قرآن است و معارف مغز قرآن است که هدایت را در بردارد لذا باید درک شده و به دیگران منعکس شود.
احمدزاده با بیان اینکه در قرآن می‌خوانیم«عبس و تولی»، اظهار کرد: آیا در خصوص پیام این آیات تفکر کرده‌ایم که در خصوص برخورد دوگانه افراد بر اساس موقعیت که در آن دوران به فرد نابینایی که وارد مجلسی شد بی ‌عتنایی شده و به فرد ثروتمند که وارد مجلس می شود توجه شد.
وی گفت: در واقع با نگاهی به مغز آیه درمی یابیم، پیام این آیه به ما می گوید دورویی و برخورد دوگانه ممنوع است.
احمد زاده با اشاره به پیام سوره جمعه در خصوص جایگاه رهبری در جامعه اسلامی، بیان کرد : امام خمینی(ره) بر اساس مغز و پیام کلام وحی فرمودند:«حفظ نظام از نماز هم واجب ‌تر است».
وی گفت: در جامعه اسلامی باید مفاهیم قرآن را درک کرده و در راستای ترویج و انتقال آن تلاش کنیم.
انتهای پیام

captcha