تربیت 200 حافظ کل از سوی خانه‌ قرآن «نظرآقا»
کد خبر: 3730438
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۸

تربیت 200 حافظ کل از سوی خانه‌ قرآن «نظرآقا»

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ مدیر خانه قرآن نظرآقا استان بوشهر از تربیت 200 حافظ کل قرآن از سوی این خانه‌ قرآن خبر داد و گفت: خانه قرآن نظر‌آقا علاوه بر برپایی دوره حفظ قرآن دوره تربیت مربی قرآن را نیز برگزار‌ می‌کند.

غلامعلی رحمانی‌فرد، مدیر خانه قرآنی نظرآقا استان بوشهر با اشاره به برنامه‌های ترم تابستان و دهه کرامت این مؤسسه در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا؛ بیان کرد: دوره‌های تابستانی مؤسسه ما در دو ترم برگزار می‌شود که اولین دوره آن در ماه رمضان آغاز و به همین مناسبت و پس از پایان دوره اول 44 قرآن‌آموز متشکل از 14 پسر و 30 دختر به عنوان حافظان و قاریان برتر انتخاب و همزمان با دهه کرامت به مشهد مقدس مشرف شدند.

تربیت 200 حافظ کل از سوی خانه‌ قرآن «نظرآقا»

رحمانی با اشاره به اینکه در حال حاضر در سفر مشهد به سر می‌بریم، گفت: ممتازان این دوره‌ها در قالب کاروان قاریان و حافظان ممتاز به مشهد مقدس اعزام شدند که روز گذشته به مناسبت میلاد حضرت معصومه(س)، همزمان با گل باران حرم مطهر  امام رضا(ع) در رواق حضرت امام خمینی(ره) جشن باشکوهی برگزار شد و این ممتازان افتخار شرکت در این جشن را داشتند.

مدیر خانه قرآن نظرآقا تصریح کرد: در طول برگزاری این کلاس‌ها، تقریباً هر دو هفته یک بار مسئولان استانی از جمله مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، درجه‌داران سپاه انقلاب‌اسلامی، نیروی دریایی و مدیرانی از سازمان تبلیغات از نحوه برپایی دوره و آموزش قرآن بازدید می‌کردند که همین امر موجب تشویق قرآن‌موزان شد.

وی ادامه داد: در ماه رمضان هر روز از ساعت 9:30 تا 11، 20 کلاس در سنین و رشته‌های مختلف از جمله پیش‌دبستانی مهدالرضا، دبستان و بزرگ‌سالان در رشته‌های روخوانی، روان‌خوانی، حفظ، تجوید، مفاهیم ویژه بانوان و آقایان و همچنین کلاس‌های هنری ویژه بانوان در رشته‌های گل‌چینی، نمدبافی، خیاطی و... نیز برگزار می‌شد.

رحمانی‌فرد در رابطه با موفقیت‌های مؤسسه بیان کرد: قرآن‌آموزان این خانه‌ قرآن در مسابقات اخیر که در اداره اوقاف و امور خیریه در رشته 20 جزء و سازمان بهزیستی رتبه اول در رشته حفظ 20 جزء را کسب کردند. همچنین تا به حال بالغ بر 200 نفر در دوره‌های حفظ شرکت کردند و تنها ایراد کار ما در دوره تثبیت است زیراکه پسران پس از اتمام دوره حفظ به دنبال کار و سربازی هستند و دختران نیز ازدواج، هجرت و یا مادر شده‌‍اند که کار تثبیت حفظشان را دچار مشکل می‌کند.

تربیت 200 حافظ کل از سوی خانه‌ قرآن «نظرآقا»

مدیر خانه‌ قرآن نظرآقا تصریح کرد: ‌بین مؤسسات کم دیده می‌شود که بتوانند در یک دوره 30 حافظ کل تربیت کند که خانه‌قرآن ما موفق به کسب این موفقیت شد و زمانی که خبر تربیت 30 حافظ کل همزمان در خانه‌قرآن روستایی منتشر شد، نماینده مقام معظم رهبری و معاون رئیس جمهور در مراسم تجلیل ما شرکت کردند.

وی در رابطه با برگزاری دوره تربیت مربی قران از سوی مؤسسه بیان کرد: تا به حال چندین دوره تربیت مربی در خانه‌ قرآن برگزار کردیم که طی این دوره‌ها 100 مربی تربیت شده‌اند. در همین راستا نیز در نظر داریم تا با همکاری سپاه دوره جدید تربیت مربی را برگزار کنیم و تاکنون 90 مربی ثبت نام و از این تعداد 60 مربی متشکل از 30 خانم و 30 آقا تحت پوشش قرار می‌گیرند.

رحمانی‌فرد با اشاره به اینکه خانه‌ قرآن نظر‌آقا از سوی خیران و دولت حمایت می‌شود، اظهار کرد: البته همه مربیان ما فی‌سبیل الله و افتخاری کار می‌کنند. همه کلاس‌های ما نیز‌ در طول سال به صورت رایگان برگزار می‌شود و در فصل تابستان ‌مبلغ ناچیزی ‌به جهت کلاس‌بندی و تعیین سطح از قرآن‌آموزان گرفته می‌شود.

تربیت 200 حافظ کل از سوی خانه‌ قرآن «نظرآقا»

وی با اشاره به داشتن نمایندگی دانشگاه مجازی علوم قرآن و حدیث بیان کرد: دوره‌های آموزشی در این دانشگاه به همت مؤسسه علمی ـ پژوهشی امام خمینی(ره)  برگزار می‌شود که دانشجویان علاقه‌مند به علوم قرآنی در رشته‌های مورد نظر در مقطع کارشناسی بدون کنکور و کارشناسی‌ارشد از طریق کنکور سازمان سنجش پذیرش و به صورت مجازی آموزش می‌بینند و در آزمون‌ها به صورت حضوری در قم شرکت می‌کنند. که هرکس نمره قبولی را بگیرد گواهی از سمت مؤسسه علمی ـ پژوهشی امام خمینی(ره) دریافت می‌کند.

یادآور می‌شود، ‌خانه‌ قرآن نظرآقا در استان بوشهر، شهرستان دشتستان روستای نظرآباد واقع شده است.

انتهای پیام

captcha