میزبانی «رودان» از مرحله استانی مسابقات قرآن هرمزگان/ رقابت دو روزه 230 نفر
کد خبر: 3730508
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۰

میزبانی «رودان» از مرحله استانی مسابقات قرآن هرمزگان/ رقابت دو روزه 230 نفر

گروه مسابقات ــ مرحله استانی چهل و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم استان هرمزگان اوایل مردادماه با حضور 230 شرکت‌کننده برگزار می‌شود.

میزبانی رودان از مرحله استانی مسابقات قرآن هرمزگان / رقابت دو روزه 23 نفر

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ مرحله استانی چهل و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در استان هرمزگان طی روزهای چهارم و پنجم مردادماه و به میزبانی شهرستان رودان برپا می‌شود. مراسم افتتاحیه این مسابقات نیز روز چهارشنبه سوم مردادماه برگزار خواهد شد.
براساس این گزارش در این دوره از مسابقات حدود 230 شرکت‌کننده در دو بخش بانوان و آقایان حضور دارند و رقابت دوروزه‌ای را در رشته‌های مختلف برگزار خواهند کرد.
همچنین مرحله شهرستانی این مسابقات در شهرهای مختلف در خردادماه برگزار شد. در این دوره از مسابقات حدود 800 نفر برای حضور در رشته‌های مختلف ثبت نام کرده‌اند.
یادآور می‌شود، مرحله استانی چهل‌‌ویکمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در استان‌های مخلتف از اوایل تیرماه آغاز شده و تا نیمه‌های مردادماه ادامه دارد. مرحله کشوری این مسابقات نیز مهرماه امسال در شهرستان اراک استان مرکزی برگزار خواهد شد.
چهل‌ویکمین دوره مسابقات سراسری قرآن در ۱۵ رشته و در قالب سه بخش آوایی انفرادی، معارفی، آوا‌ها و نغمات دینی و در سه مرحله شهرستانی، استانی و کشوری برگزار می‌شود.
بخش آوایی انفرادی این دوره از مسابقات، شامل رشته‌های قرائت ترتیل، قرائت تحقیق، حفظ ۵ جزء، حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۲۰ جزء و حفظ کل قرآن کریم است. بخش معارفی نیز شامل رشته‌های تفسیر قرآن کریم، حفظ و معارف احادیث و حفظ موضوعی قرآن کریم است. دعاخوانی، اذان، همخوانی قرآن، انشاد انفرادی، همسرایی دو یا چندزبانه و مقطع‌خوانی گروهی قرآن نیز جزء بخش آوا‌ها و نغمات دینی است.

انتهای پیام

captcha