نقش زنان در گسترش سبک زندگی ایرانی اسلامی/ راه‌اندازی مجمع زنان خیرین سلامت
کد خبر: 3730527
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۹

نقش زنان در گسترش سبک زندگی ایرانی اسلامی/ راه‌اندازی مجمع زنان خیرین سلامت

گروه سلامت _ رئیس شورای عالی زنان خیرین سلامت از راه‌اندازی مجمع خیرین زنان سلامت در 90 درصد دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایکنا، شهلا میرگلوبیات، رئیس شورای مشارکت‌های زنان مجمع خیرین سلامت کشور در اولین همایش شورای مشارکت‌های زنان مجمع خیرین سلامت کشور که صبح امروز 24 تیرماه در دانشکده طب ایرانی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد، اظهار کرد: سلامت نعمتی بزرگی است و انسانی که سالم نیست بر نعمت سلامتی خود واقف نیست و وقتی بیمار می‌شود، می‌فهمد که چه نعمتی را از دست داده است. آرامش انسان‌ها در گروه سلامت جسمی، روحی، معنوی و اجتماعی است.

رئیس شورای مشارکت‌های زنان مجمع خیرین سلامت کشور با بیان اینکه فرهنگ‌سازی و ترویج سبک زندگی اسلامی-ایرانی و نهادینه شدن آن در زندگی فردی و اجتماعی می‌تواند اساس سلامت باشد، گفت: نقش زنان در ارتقای سلامت جامعه بسیار پررنگ و برجسته است.

وی ادامه داد: یکی از مسائل جزئی در ارتقای بهداشت و سلامت توجه به موضوع نوع تغذیه و شیوه و آداب غذا خوردن نظافت پاکیزگی و خود مراقبتی است، ضمن اینکه آرامش فکری و روانی منجر به سلامت روانی و سلامت جسمی می‌شود و اکثر بیماری‌های عصبی و عضلانی اختلالات گوارشی و قلبی می‌تواند منشا و ناشی از تنش‌های اجتماعی و روانی باشد و به همین دلیل سبک زندگی ایرانی و اسلامی می‌تواند سبب کاهش این عوامل شده و کاهش بیماری و هزینه‌های آن شود.

مدیر کل سلامت مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بانوان نقش اساسی در فرهنگ‌سازی و ترویج سبک زندگی ایرانی دارند، عنوان کرد: مجمع سلامت کشور در سال ۹۳ با توجه به نقش زنان شورای زنان خیر سلامت را در کشور را پایه‌گذاری کرد.

وی افزود: اعتقاد به این موضوع که زنان نقش اساسی در فعالیت‌های اجتماعی سیاسی و اقتصادی در سطح کشور دارند، سبب شد این شورا در کشور راه‌اندازی شود تا امروز تقریبا در ۹۰ درصد مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها که دارای دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی هستند ما شورای زنان را تشکیل دادیم.

وی با اشاره به نقش آفرینی زنان در عرصه سلامت گفت: توفیقات خوبی در مشارکت زنان از زمان تشکیل شورا زنان خیر سلامت به دست آمده که امیدواریم این مشارکت با نقش آفرینی زنان خیر در ارتقای شاخص‌های بهداشتی و درمانی موثر باشد.

انتهای پیام

captcha