نمایشگاه عکس و اسناد تاریخی، نشان از صلح‌طلبی ایران در عرصه‌های جهانی دارد
کد خبر: 3730558
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۸
حقیقی:

نمایشگاه عکس و اسناد تاریخی، نشان از صلح‌طلبی ایران در عرصه‌های جهانی دارد

گروه سیاسی - معاون سیاسی امنیتی استانداری مرکزی گفت: آثار نمایشگاه عکس و اسناد تاریخی مرور تاریخ کشور و بزرگان در ادوار گذشته، که یادآور تلخی و شیرینی مردم سلحشور مردم ایران است، را برای همه فراهم می‌سازد و نشان دهنده حضور پر صلابت، قدرتمند و موثر کشور صلح‌طلب و متمدن ایران بزرگ در جهان و همچنین مجد، عظمت، مقاومت، تمدن و صلح‌طلبی جمهوری اسلامی ایران را به همه نشان می‌دهد.

نمایشگاه عکس و اسناد تاریخی، نشان از صلح‌طلبی ایران در عرصه‌های جهانی دارد

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، فتح‌الله حقیقی، معاون سیاسی امنیتی استانداری مرکزی صبح امروز 25 تیرماه در آیین افتتاحیه نمایشگاه عکس و اسناد تاریخی که با همت خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران، مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد و با مشارکت مرکز اسناد و تاریخ دیپلماسی وزارت امورخارجه، موسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران، روزنامه ایران و آرشیو عکس سازمان ملل متحد در محل فرهنگسرای آیینه اراک برگزار شد، اظهار کرد: این نمایشگاه بر اساس تفاهم خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران و دفتر اطلاعات سازمان ملل مستقر در تهران انجام شده و در سراسر استان‌های کشور در حال برگزاری است.
وی ادامه داد: امروز بسیار خرسند هستیم که در استان امام بزرگوار میزبان برگزاری این نمایشگاه هستیم.
معاون سیاسی امنیتی استانداری مرکزی بیان کرد: امروز هنگامی که وظیفه سازمان ملل را مرور می‌کنیم به نکات حائز اهمیتی دست پیدا می‌کنیم، این سازمان بر اساس اهداف مهم انسانی از جمله اهدافی نظیر برقرای صلح و امنیت، ارتقای حس مشارکت‌جویی، همکاری و دوستی بین تمام ملل دنیا ایجاد شده است.
حقیقی بیان کرد: از روزی که ایران بزرگ، با تاریخ بزرگ، مردان و زنان سرفراز جزء 51 کشور دنیا شناخته شده است که در تاسیس سازمان ملل مشارکت داشته و همچنین در تدوین منشور این سازمان سهم بسزایی داشته است.
وی افزود: با گذشت بیش از 70 سال از عمر سازمان ملل، ایران بزرگ نقش بی‌بدیل و انکار‌ناپذیری در سازمان ملل داشته است.
حقیقی بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران به عنوان اولین کشور در تاسیس واحد اطلاعات سازمان ملل نقش مهمی ایفا کرده است به طوری که سند حضور این واحد اطلاعات سازمان ملل در تهران از ماه می 1950 بوده، هرچند به صورت موقت توافقاتی در بین این حضور اتفاق افتاده اما، استمرار عملی آن در جمهوری اسلامی ماندگار بوده است.
معاون سیاسی امنیتی استانداری مرکزی بیان کرد: امروز فعالیت 18 کارگزاری، صندوق و نهاد از سازمان ملل به دعوت جمهوری اسلامی در کشور را شاهد هستیم.
حقیقی با بیان اینکه برگزاری این نمایشگاه اهداف بزرگی را به دنبال دارد، گفت: برگزاری این نمایشگاه در وهله اول نشان‌دهنده همکاری و هماهنگی نظام مقدس جمهوری اسلامی در امور فرهنگی سازمان‌های وابسته به سازمان ملل است.
وی افزود: از اهداف دیگر این نمایشگاه، آشنایی مردم و مسئولین در نحوه و میزان ارتباط صلح‌جویانه با سازمان ملل است.
معاون سیاسی امنیتی استانداری مرکزی بیان کرد: مجموعه آثار این نمایشگاه از آرشیو سازمان ملل، خبرگزاری جمهوری اسلامی، وزارت امور خارجه و روزنامه ایران استخراج شده است، امیدواریم با مشاهده این آثار تاریخ برای همگان مرور شود.
حقیقی افزود: آثار این نمایشگاه مرور تاریخ کشور و بزرگان در ادوار گذشته که یادآور تلخی و شیرینی مردم سلحشور مردم ایران است، را برای همه فراهم می‌سازد و نشان‌دهنده حضور پر صلابت، قدرتمند، موثر کشور صلح‌طلب و متمدن ایران بزرگ است و همچنین مجد، عظمت، مقاومت، تمدن و صلح‌طلبی جمهوری اسلامی ایران را به همه نشان می‌دهد.
وی تاکید کرد: مشاهده این آثار برای عموم مردم و بویژه جوانان، پژوهشگران از جمله پژوهشگران علوم سیاسی، روابط بین‌الملل، حقوق بین‌الملل، اساتید و دانشجویان رشته‌های نامبرده مفید خواهد بود.
معاون سیاسی امنیتی استانداری مرکزی یادآور شد: امیدوارم استقبال خوبی توسط مردم استان مرکزی از این نمایشگاه صورت پذیرد.
انتهای پیام

captcha