اجرای طرح مشارکت اجتماعی دانش‌آموزی در ۶۰ کلاس درس خراسان جنوبی
کد خبر: 3730560
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۰

اجرای طرح مشارکت اجتماعی دانش‌آموزی در ۶۰ کلاس درس خراسان جنوبی

گروه اجتماعی - مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: طرح مشارکت اجتماعی دانش آموزی برای ۱۵۰۰ دانش‌آموز در ۶۰ کلاس پایه هشتم متوسطه اول اجرا شده است.

به گزارش ایکنا از خراسان جنوبی، علی عرب‌نژاد، مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی، امروز25 تیر، در مراسم اختتامیه طرح مشارکت اجتماعی دانش‌آموزان اظهار کرد: دفتر پيشگيري از آسيب‌هاي اجتماعي با هدف ارتقاء سطح سلامت رواني، اجتماعي، كيفيت زندگي، رفاه اجتماعي افراد و پيشگيري از آسيب‌هاي اجتماعي فعالیت می‌کند.

وی با اشاره به طرح مشارکت اجتماعی دانش‌آموزان، افزود: دانش‌آموزان دوره متوسطه، با توجه به جوانی جمعیت، نسبت قابل توجهی را در مقایسه با سایر گروه‌های سنی به خود اختصاص می دهند.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی ادامه داد: شکاف بین نسلی، پیامدهای دوران بلوغ، رواج فردگرایی خودخواهانه، ضعف در مهارت‌های ارتباطی و اجتماعی و احساس محرومیت نسبی از عوامل زمینه ساز بروز آسیب‌های اجتماعی در بین نوجوانان هستند.

عرب‌نژاد اظهار کرد: برای کاستن از تاثیرات این عوامل خطر و تهدید کننده سلامت اجتماعی دانش‌آموزان، رویکرد و رهیافت اصلی دفتر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، تکیه و تاکید بر دارایی‌ها و ظرفیت‌های پیشگیرانه به عنوان عوامل محافظ است.

وی ادامه داد: در این طرح مشارکت جویی به عنوان کلید پیشگیری در نظر گرفته شده بدین معنا که ارتقاء مهارت‌ها و ظرفیت‌های کارگروهی و مشارکتی دانش‌آموزان به عنوان عامل محافظ و پیشگیرانه از بروز آسیب‌های اجتماعی عمل می‌کند.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه مشارکت اجتماعی‌دانش آموزی برای 1500 دانش آموز در ۶۰ کلاس پایه هشتم متوسطه اول اجرا شده است، افزود: افزایش مهارت‌های کارگروهی و مشارکتی، ایجاد ظرفیت برای تمرین و انجام فعالیت‌های مشارکتی دانش‌آموزان، ارتقای توانمندی دانش‌آموزان، افزایش شناخت نسبت به مسائل و آسیب‌های اجتماعی دانش آموزان و اصلاح نگرش در راستای جمع‌گرایی و کارگروهی، از جمله اهداف طرح مشارکت اجتماعی دانش‌آموزی است.

عرب‌نژاد با بیان اینکه این طرح در سال گذشته در 30 کلاس درس شهرستان بیرجند برگزار شد، خاطرنشان کرد: آسیب‌هایی که ویژه نوجوانان آن منطقه بود، آسیب شناسی شده و در قالب پروژه ارائه و عملیاتی شده است.

انتهای پیام

captcha