فعالیت ۲۱ مرکز نگهداری کودکان بی سرپرست و بدسرپرست در آذربایجان غربی
کد خبر: 3730613
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۹

فعالیت ۲۱ مرکز نگهداری کودکان بی سرپرست و بدسرپرست در آذربایجان غربی

گروه اجتماعی - معاون امور اجتماعی بهزیستی آذربایجان غربی از فعالیت ۲۱ مرکز نگهداری کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست در استان خبر داد و گفت: از این تعداد ۹ مرکز خانه کودک مختص دختران و ۱۲ مرکز پسرانه است.

فعالیت 21 مرکز نگهداری کودکان بی سرپرست و بدسرپرست در آذربایجان غربی

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، مهرداد مطلبی معاون امور اجتماعی بهزیستی آذربایجان غربی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت آغاز هفته بهزیستی بیان کرد: ۵۰ کودک 0 تا 3 سال تحت پوشش بهزیستی استان قرار دارند که طی سه ماهه نخست سال جاری 10 کودک به سرپرستی واگذار شده اند.

وی ادامه داد: تمامی کودکان وارد شده به مرکز بهزیستی شرایط واگذاری را ندارند و در صورت وجود اقوام و جد آنان امکان واگذاری به خانواده های دیگر امکان پذیر نیست.

مطلبی یادآور شد: طی سال جاری 3 کودک از این مرکز ترخیص شده و ۵ کودک نیز در شرف اعطای سرپرستی و واگذاری به خانواده متقاضی هستند.

وی با بیان اینکه ۲۱ مرکز نگهداری کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست در استان فعالیت دارند، خاطرنشان کرد: ۱۱۵ دختر و ۱۷۸ پسر در این مراکز نگهداری مشوند که ماهیانه مبلغی از سوی سازمان به آنان پرداخت می‌شود و مابقی هزینه‌ها نیز توسط خانواده‌ها و خیرین پرداخت می گردد.

معاون امور اجتماعی بهزیستی آذربایجان غربی تصریح کرد: هم اکنون 700 نفر متقاضی فرزندخواندگی در استان وجود دارند که از جمله شرایط اعطای فرزند به افراد می توان به سواد کافی، تمکن مالی، بیمه و درآمد مشخص و سن کافی اشاره کرد.

وی افزود: سرپرستی ۳۰۷ کودک زیر ۱۸ سال نیز به سرپرست جایگزین یعنی اقوام نزدیک اعطا شده و برای آنها نیز ماهیانه هزینه ای از سوی سازمان پرداخت می‌شود.

مطلبی اظهار کرد: تمامی مددجویان بهزیستی تا سن ۱۸ سالگی از لحاظ هزینه های تحصیل، کار و ازدواج حمایت می‌شوند.

انتهای پیام

captcha