۵۷۰ نفر در مرحله استانی مسابقات سراسری قرآن کریم شرکت می‌کنند
کد خبر: 3730648
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۲
در استان اصفهان؛

۵۷۰ نفر در مرحله استانی مسابقات سراسری قرآن کریم شرکت می‌کنند

گروه فعالیت‌های قرآنی- مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان از برگزاری مرحله استانی چهل و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در روزهای ۲۷ و ۲۸ تیرماه با حضور ۵۷۰ نفر خبر داد.

۵۷۰ نفر در مرحله استانی مسابقات سراسری قرآن کریم شرکت می‌کنند

به گزارش ایکنا از اصفهان، حجت‌الاسلام رضا صادقی در نشست خبری به مناسبت روز تکریم امامزادگان و بقاع متبرکه و مرحله استانی چهل و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم که امروز دوشنبه ۲۵ تیرماه در حرم مطهر حضرت زینب بنت موسی بن جعفر(ع) اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: امام صادق(ع) می‌فرمایند: قرآن را تلاوت كنيد و آن را به خاطر بسپاريد، زيرا خداوند متعال دلي را كه قرآن در آن باشد، عذاب نمي‌کند.
وی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه عموم مردم باید به گونه‌ای باشند که در حوادث زندگی بتوانند آیه قرآن را شاهد بگیرند، گفت: امروزه و در شرایط جنگ اقتصادی، وظیفه قاریان وحافظان قرآن، تلاوت آیات مربوط به اقتصاد، انفاق، معیشت و نوع‌دوستی است، کما اینکه در قرآن، ۷۴ آیه در مورد انفاق وجود دارد و یکی از مصادیق انفاق، وقف است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در خصوص چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن کریم استان بیان کرد: در مرحله شهرستانی این مسابقات، ۳۴ هزار نفر در پانزده رشته شرکت کردند که این مرحله ۱۵ تیرماه به اتمام رسید واز میان شرکت‌کنندگان، ۵۷۰ نفر به مرحله استانی راه یافتند.
حجت‌الاسلام صادقی افزود: مرحله استانی مسابقات در روزهای ۲۷ و ۲۸ تیرماه در سالن همایش‌های دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان با ۲۹ داور که اکثرا داوران بین‌المللی از تهران، قم، اصفهان و کاشان هستند، برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: در مرحله استانی، ۲۹۳ نفر از بانوان در رشته‌های حفظ پنج جزء، ده جزء، بیست جزء و حفظ کل قرآن کریم، قرائت، ترتیل و دعاخوانی و آقایان نیز در همین رشته‌ها به اضافه رشته اذان به رقابت می‌پردازند. ۱۴ نفر مسابقات بانوان و ۱۵ نفر مسابقات آقایان را داوری می‌کنند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان اضافه کرد: از روز سه‌شنبه ۲۵ تیرماه پذیرش برای مسابقات شروع شده و اختتامیه نیز روز پنجشنبه ۲۸ تیرماه برگزار می‌شود و در هر رشته، سه نفر برتر به مرحله کشوی راه پیدا می‌کنند.
وی در خصوص دهه کرامت و روز تکریم امامزادگان و بقاع متبرکه گفت: در ۴۵ بقعه متبرکه جشن میلاد کریمه اهل‌بیت(ع) برگزار شد و ۲۶ همایش بزرگداشت و تجلیل از امامزادگان، هیئت امنا و خادمین آنها در سطح استان برگزار می‌شود.
حجت‌الاسلام صادقی خاطرنشان کرد: همایش بزرگداشت امامزاده آقا علی عباس در تاریخ ۲۹ تیرماه با حضور خادمین رضوی، همایش بزرگداشت امامزادگان منطقه فین کاشان با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سالک ۲۸ تیرماه و همایش بزرگداشت امامزاده قاسم بن علی النقی و امامزاده جعفر بن موسی کاظم و جشن میلاد امام رضا(ع) در ۱۱۴ نقطه برگزار می‌شود.
وی در خصوص عملکرد چهار ماهه معاونت فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان از ابتدای سال جاری اظهار کرد: از ابتدای امسال، ۴۵ مورد وقف جدید به ارزش ۶۰ میلیارد ریال با نیات مذهبی، ۵ مورد برای امور اجتماعی، ۵ مورد برای امور خیریه، ۱۰ مورد برای مساجد و دو مورد وقف قرآنی ثبت شده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان افزود: در چهار ماهه سال جاری تاکنون، ۵۶۷ مبلغ اعزامی در طرح‌های آرامش بهاری، ضیافت الهی و ... به فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی اشتغال داشته‌اند.
وی بیان کرد: دومین آزمون جذب مربی دوره‌های سبک زندگی اسلامی با حضور ۱۸۳ نفر از طلاب واجد شرایط در سه گرایش مهارت‌های فردی، خانواده، ازدواج و تربیت فرزند برگزار شد و شرکت‌کنندگان پس از قبولی در آزمون و گذراندن دوره‌های آموزشی در قم، در ۱۵ بقعه مبارکه به تدریس می‌پردازند.
حجت‌الاسلام صادقی با اشاره به فعالیت‌های معاونت حقوقی اوقاف در طول چهار ماه سال ۹۷ گفت: از تعداد ۳۷۹۳۹ رقبه متصرفی در استان، ۱۱۹۴۰ رقبه سنددار شده‌اند و از تعداد ۱۲۱۰ پرونده در محاکم قضایی، ۷۹۵ پرونده تعیین تکلیف شده و مابقی در حال رسیدگی است.
وی افزود: در طول این چهار ماه، ۱۴۱۲سند اجاره تنظیم شد و در واحد بهره‌وری و سرمایه‌گذاری با بخش خصوصی، موقوفه حمام میان‌ده گلپایگان به بهره‌برداری رسیده، ضمن اینکه دبیرالصنایع کاشان سی درصد، میرزا سلیمان خان رکن‌الملک لنجان ده درصد، کاروانسرای عباسی مهیار ده درصد و امامزاده شهرضا پنج درصد پیشرفت داشته است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان خاطرنشان کرد: در سطح استان، احداث تربت‌خانه برای امامزادگان به وسعت ۸۲۵۰ متر مربع، احداث شبستان و سالن‌های چند منظوره در کنار امامزادگان و سردر برای آنها و همچنین احداث هتل وهایلر انجام شده است.
وی با بیان اینکه در طول سال ۹۷، ساخت اداره اوقاف شهرستان فلاورجان و مرکز فرهنگی-قرآنی نطنز کلید خورد، گفت: در طول چهار سالی که بنده سمت مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان را عهده‌دار بودم، شش اداره از محل منابع دولتی احداث شده است.
حجت‌الاسلام صادقی در خصوص تخلفاتی که در موقوفات انجام می‌شود، افزود: با مراجعه به مسائل شرعی واحادیث وروایات متوجه می‌شویم که وقف جایگاه والایی دارد و سنت نبی اکرم(ص) است، ولی بعضا سودجویان و موقوفه‌خواران به اسم مالکیت، ملک وقفی را به فروش می‌رسانند و در این میان خریدار متضرر می‌شود. ما حقوق خریدار را در نظر می‌گیریم، ولی متخلفین بدانند که امروز تمام مقوفات در سامانه جامع بانک اطلاعات موقوفات و رقبات با کاربری‌های مشخص به ثبت رسیده است، بنابراین هیچ کس نمی‌تواند مدعی مالکیت ملک موقوفه شود.
وی افزود: در اصفهان حدود پنجاه بیمارستان از جمله بیمارستانهای خورشید، کاشانی، شهید صدوقی در قسمت اولیه، سیدالشهداء وامیرالمومنین(ع) موقوفه هستند.
انتهای پیام

 

 

 

captcha