در قبال حجاب، غیرت دینی نیز باید در جامعه افزایش یابد
کد خبر: 3730649
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۷

در قبال حجاب، غیرت دینی نیز باید در جامعه افزایش یابد

گروه معارف - امام جمعه ماکو با بیان اینکه دین اسلام بسیار به حجاب اهمیت داده و برای حفظ آن بسیار سفارش کرده است، گفت: در قبال حجاب باید غیرت دینی هم در جامعه افزایش یابد تا شاهد بد پوششی در جامعه اسلامی نباشیم.

در قبال حجاب، غیرت دینی نیز باید در جامعه افزایش یابد

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت الاسلام والمسلمین ایوب رنجبری امام جمعه ماکو، در اجتماع هفته عفاف و حجاب در ماکو که با حضور جمع زیادی از بانوان برگزار شد در سخنانی به اهمیت حجاب در دین اسلام پرداخت و افزود: حجاب تنها مختص به زنان نیست، بلکه باید مردان هم عفاف خود را مراعات نمایند.

وی با بیان اینکه دین اسلام بسیار به حجاب اهمیت داده و برای حفظ آن بسیار سفارش کرده است، خاطرنشان کرد: در قبال حجاب باید غیرت دینی هم در جامعه افزایش یابد تا شاهد بد پوششی در جامعه اسلامی نباشیم.

امام جمعه ماکو از حجاب به عنوان مصونیت نام برد و تصریح کرد: باید بسیار مواظب باشیم چرا که دشمن بسیار تلاش دارد تا حجاب را از مادران و زنان مسلمان دور نگه دارد.

وی بر لزوم توجه جدی به خواسته ها و مطالبات زنان در جامعه تاکید کرد و ادامه داد: آموزش حفظ حجاب از ریشه و دوران طفولیت باید هم از سوی آموزش و پرورش و هم خانواده ها پیگیری شود.

حجت الاسلام والمسلمین رنجبری دختران را نعمات خاص خداوند دانست و بیان کرد: هر خانواده ای که این نعمت را در خود داشته و پرورش دهد مورد توجه خاص خداوند قرار میگیرد.

وی در تشریح حفظ شأن و ارزش حجاب در جامعه اسلامی از دیدگاه قرآن یادآور شد: امروز شاهد آن هستیم که مروجان بی حجابی، خود در کشورهای غربی دچار بی بند و باری شدند و به این واقعیت اعتراف می‌کنند.

لازم به ذکر است قرائت شعر، سرود خوانی و مولودی از دیگر بخشهای اجتماع بزرگ حجاب و عفاف در ماکو بود.
در این مراسم با اهدا لوح تقدیر و هدایا از ۱۴ نفر از بانوان فعال در عرصه های حجاب و قرآن تجلیل شد.

در قبال حجاب، غیرت دینی نیز باید در جامعه افزایش یابد

شایان ذکر است؛ ۱۹ تا ۲۵ تیرماه به عنوان هفته عفاف و حجاب نامگذاری شده است که بیست و یکم تیرماه سالروز قیام مردم مشهد علیه کشف حجاب به عنوان روز عفاف و حجاب نامگذاری شده است و روزی که دژخیمان رضاخان مردم معترض به کشف حجاب را درمسجد گوهرشاد به خاک و خون کشید.

یکی از پلیدترین توطئه‌های دشمنان اسلام در تاریخ معاصر، توطئه‌ی کشف حجاب است، رضا‌خان که با طرح کودتای سوم اسفند ۱۲۹۹ و با حمایت و هدایت انگلیسی‌ها بر سر کار آمد درصدد اجرای تز اسلام‌زدائی و جایگزینی ارزش‌های لیبرالیستی در جامعه بود. از مهم‌ترین جلوه‌های این طرح، پدیده‌‌ی کشف حجاب بود. برای آماده ساختن زمینه‌ کشف حجاب، مجلس، در ششم دی‌‌ماه ۱۳۰۷ قانون متحدالشکل نمودن البسه را تصویب کرد که بر اساس آن، پوشیدن کت و شلوار و کراوات و کلاه فرنگی، برای مردان الزامی شد.

تلاش‌های رضا‌خان، باعث شد تا عده‌ای از زنان غرب‌زده، بویژه زنان درباری و دولتمردان، به صورت بی‌حجاب یا بدحجاب، در مجامع و معابر عمومی ظاهر شوند و مردم نیز تحت تأثیر اختناق و ظلم رضاخانی، حساسیت لازم را از خود نشان ندادند.

انتهای پیام

captcha