معرفی امامزادگان البرز در پویش «امامزادگان سرزمین من»
کد خبر: 3730661
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۰

معرفی امامزادگان البرز در پویش «امامزادگان سرزمین من»

گروه فرهنگی- مدیر روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه البرز گفت: به مناسبت دهه مبارک کرامت پویش ملی «مامزادگان سرزمین من» در این استان آغاز شد.

معرفی امامزادگان البرز در پویش« امامزادگان سرزمین من»

علی‌علی‌اکبری در گفت وگو با ایکنا از البرز، اظهارکرد: پویش «امامزادگان سرزمین من» همزمان با دهه کرامت، به مناسبت روز تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه توسط سازمان اوقاف و امور خیریه کشور شکل گرفته است.
وی با بیان اینکه این پویش در قالب تیزر، موشن‌گرافی، پاکست وگزارش مردمی به صورت نمایشگاهی و طرح‌های مفهومی در فضای مجازی آغاز شده است، افزود: پاسخ به سئوالاتی نظیر پول جمع‌آوری شده در امامزادگان به کجا می‌رود؟، چرا در ایران امامزادگان زیادی وجود دارد و در کشورهای عراق وعربستان که زادگاه ائمه معصومین(ع) است، تعداد آن‌ها کم یا وجود ندارد؟، چرا پس از پیروزی انقلاب اسلامی امامزادگان بیشتر شده ؟ داستان بعضی از امامزادگان همچون امامزاده بیژن چیست؟ جریان کشف امامزادگان جدید چیست؟ از جمله موضوعات این پویش است.
علی‌اکبری گفت: به همین منظور نمایشگاه‌هایی به صورت سلسله مباحث در قالب 20 پوستر در 25 امامزاده شاخص استان دایر شده و افزون بر پوسترهای این نمایشگاه‌ها، طرح‌های مفهومی نیز در سایت اوقاف و امور خیریه با عنوان تولیدات ویژه روز تکریم امامزادگان بارگذاری شده است.
وی به بخش های دیگر این پویش اشاره کرد و گفت: تولیدات رسانه‌ای در قالب تلویزیونی و رادیویی از دیگر بخش‌های این پویش است که ویژه معرفی و تکریم و توجه به امامزادگان، نقش و تاثیر این مکان‌های معنوی در نشاط و پویایی خانواده‌ها و فضای کلی جامعه و نیز نقش آفرینی مثبت زیارت‌های معنوی در زندگی شخصی، روابط اجتماعی افراد و استفاده بهینه از فرصت حضور در صحن وسرای امامزادگان است که در فضای مجازی تولید ومنتشر شده است.
مدیر روابط عمومی اوقاف و امور خیریه استان البرز بیان کرد: این تولیدات حرکتی است هدفمند با موضوع نشاط و تربیت پیوند و سبک زندگی پایدار زیر سایه حضرات و نوادگان پاک و مقدس ائمه معصومین(ع) که در صدد است تا گفتمان لذت زیر سایه معنویت و زیارت را جریان سازی کرده و مکان‌های معنوی و از جمله حرم امامزادگان مقدس را وارد سبد سیاحتی و تغذیه روحی و روانی مردم کند.
این مسئول در پایان گفت: مردم البرز می‌توانند با هشتگ #امامزادگان_سرزمین_من در فضاهای مجازی، یاری‌رسان این کار فرهنگی باشند.
انتهای پیام./

captcha