جامعه امروز به شدت نیازمند تربیت اسلامی است
کد خبر: 3730666
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۵

جامعه امروز به شدت نیازمند تربیت اسلامی است

گروه اجتماعی- مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان گفت: جامعه امروز ما به شدت نیازمند تربیت اسلامی است و بخش عمده‌ای از این تربیت برعهده مداحان است در این راستا همه مداحان باید به ارتقای فرهنگ عمومی در جامعه کمک کنند.

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام مختار کرمی، مدیرکل تبلیعات اسلامی کردستان امروز، 25 تیرماه در کارگاه آموزشی مداحان استان کردستان که در نمازخانه مجتمع فرهنگی نور سنندج برگزار شد، اظهار کرد: خدمت به دستگاه اهل بیت فقط نصیب انسان‌های صالح و شایسته می‌شود و این افتخار شامل حال مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) شده است.
وی با اشاره به اینکه امروز جایگاه ذاکر و مداح اهل بیت علیهم‌السلام ویژه و ارزشمند است، افزود: مداحان مبلغان دین و سیره اهل بیت هستند که باید مروج خوبی‌ها و ارزش‌ها در جامعه باشند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان عنوان کرد: جامعه امروز ما به شدت نیازمند تربیت اسلامی است و بخش عمده‌ای از این تربیت برعهده مداحان است که همه مداحان باید به ارتقای فرهنگ عمومی کمک کنند.
وی با بیان اینکه جامعه ما جامعه‌ای اسلامی است، بیان کرد: باید خانواده را به سمت تربیت اسلامی هدایت کنیم تا همه خوبی‌ها در جامعه ترویج یابد.
مداحان از ظرفیت جوانان برای تبلیع خوبی‌ها در جامعه استفاده کنند
حجت‌الاسلام کرمی با اشاره به اینکه خوشبختانه مداحان ارتباط خوبی با قشر جوان برقرار کرده‌ و در جذب این قشر از جامعه موفق عمل کرده‌اند، عنوان کرد: مداحان از ظرفیت جوانان برای تبلیع خوبی‌ها در جامعه استفاده کنند و همچنین با این قشر در ارتباط باشند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان با بیان اینکه مداح باید احترام و حرمت روحانی هیأت و مسجد را نگه دارد، گفت: مداح باید پامنبری باشد و روحانی محور عمل کند.
وی با اعلام اینکه برخی افراد صدای خوبی دارند و این هنر خدادادی را باید در مسیر درست هدایت کنند، افزود: مداحان با صدای خوبی که دارند باید از این هنر برای تبلیغ معارف اسلامی، اهل بیت و معارف قرآنی استفاده کنند.
دشمنان از تمام ظرفیت‌ها برای تبلیغ ضد فرهنگ اسلامی استفاده می‌کنند
حجت‌الاسلام کرمی با اشاره به اینکه امروز دشمنان از تمام ظرفیت‌ها برای تبلیغ ضد فرهنگ اسلامی استفاده می‌کنند، بیان کرد: کانون مداحان ظرفیت عظیمی در این راستا به شمار می‌رود.
وی عنوان کرد: حدود ۸۶ هزار مداح در کشور وجود دارد که از برکات و رویش‌های انقلاب اسلامی به شمار می‌رود و به عنوان یک تشکل مردمی زیر نظر سازمان تبلیعات اسلامی فعالیت دارند.
مدیرکل تبلیعات اسلامی کردستان در پایان یادآور شد: در حال حاضر ۹۰۰ مداح نیز در کردستان فعالیت دارند که باید با آموزش این افراد زمینه توانمندسازی آنها فراهم شود.
انتهای پیام

captcha