گزارش ایکنا از اولین روز مسابقات قرآنی بخش بانوان در مازندران
کد خبر: 3730679
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۴

گزارش ایکنا از اولین روز مسابقات قرآنی بخش بانوان در مازندران

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ نخستین روز مرحله استانی چهل و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم با حضور حافظان و قاریان قرآن در باشگاه برق‌ساری برگزار شد.

 گزارش ایکنا از اولین روز مسابقات قرآنی بخش بانوان در مازندران

به گزارش ایکنا از مازندران نخستین روز مرحله استانی چهل و یکمین دوره مسابقات سراسری قران کریم با حضور حافظان و قاریان قرآن در باشگاه برق ساری برگزار شد.
حجت‌الاسلام مصطفی سیفی، رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه شرکت کنندگان در رشته های ۵ جزء، ۱۰جزء، ۲۰ جزء و کل قران در نخستین روز مسابقات به رقابت پرداختند، گفت: از ۸۰ نفر از خواهرانی که در رشته حفظ شرکت کردند تاکنون ۵۰ نفر به رقابت پرداختند که این مسابقات در روز نخست تا ساعت ۹ شب ادامه پیدا می کند.
وی با بیان اینکه فردا نیز مسابقات در رشته ترتیل، دعاخوانی و قرائت به رقابت می پردازند، افزود: در بخش خواهران ۲۵ نفر در حفظ ۵ جزء، ۳۰ نفر در ۱۰ جزء، ۱۱ نفر در ۲۰ جزء، ۱۷ نفر در حفظ کل قرآن، ۴۹ نفر در ترتیل خوانی، ۲۵ نفر در دعاخوانی و ۳۷ نفر در قرائت شرکت کردند.
رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه در تاریخ ۲۷ و ۲۸ تیرماه نیز مسابقات بخش برادران برگزار می شود، ادامه داد: در بخش برادران رشته اذان نیز افزوده می‌شود که در این بخش ۴۷ نفر به رقابت می‌پردازند.
سیفی با بیان اینکه در بخش برادران ۴۶ نفر در رشته ترتیل، ۴۴ نفر در تحقیق در روز پنج شنبه به رقابت می پردازند، گفت: اختتامیه این مسابقات با حضور استاندار ۲۸ تیرماه سال جاری در ساعت ۲۰ در باشگاه برق برگزار می‌شود.
وی تاکید کرد: برگزیدگان این مسابقات یک ماه آینده در مسابقات کشوری که در اراک برگزار می‌شوند، شرکت می‌کنند که برگزیدگان آن به مسابقات بین‌المللی راه پیدا می‌کنند.
شایان ذکر است: در این مسابقات، خانم صحاف در بخش لحن، خیراندیش در بخش صوت، کامرانی در بخش وقف و ابتدا و حدتی در بخش تجوید و صریحی‌نژاد در بخش صحت حفظ، داوری این رقابت‌ها را برعهده داشتند.

زهرا باغبانی

انتهای پیام

captcha