زندگی ما در ظاهر و محتوا ایرانی – اسلامی باشد
کد خبر: 3730699
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۲
نماینده رشت در مجلس:

زندگی ما در ظاهر و محتوا ایرانی – اسلامی باشد

گروه اجتماعی- جعفرزاده، با اشاره به تذکر مقام معظم رهبری نسبت به تهاجم فرهنگی، عنوان کرد: باید زندگی ما در ظاهر و محتوا ایرانی – اسلامی باشد و از لحاظ تربیتی، اجتماعی و اخلاقی وابستگی به نگاه های غربی نداشته باشد.

زندگی ما در ظاهر و محتوا ایرانی – اسلامی باشد

به گزارش ایکنا از گیلان، غلامعلی جعفرزاده، نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی امروز، 25 تیر در آیین تجلیل از بانوان نخبه شاهد و ایثارگر در توسعه سبک زندگی ایرانی – اسلامی که در مجتمع شاهد و ایثار رشت برگزار شد، همه جامعه شاهد و ایثارگر را نخبه دانست و اظهار کرد: سبک زندگی ایرانی – اسلامی ضرورت امروز جامعه ماست.

وی با بیان اینکه کشور ما در شرایط سختی قرار دارد، تصریح کرد: هیچ گزینه ای غیر از گزینه مقاومت نداریم و باید مقاومت کنیم، زیرا دشمن ما 12 شرط دارد که قابل مذاکره نیست و به خیال خام خودش می خواهد نظام مقدس جمهوری اسلامی را حذف و نابود کند که 230 هزار شهید و حدود 500 هزار ایثارگر دارد.

عضو فراکسیون ایثار مجلس شورای اسلامی، اساس و بنیان انقلاب و نظام را شرط مذاکره دانست و عنوان کرد: گزینه مذاکره حذف است و اگر درست مقاومت کنیم، همانند هشت سال دفاع مقدس پیروز خواهیم شد. البته نیازمند واکاوی آسیب ها در عرصه های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی هستیم.

وی عنوان کرد: اگر مقوله سبک زندگی ایرانی – اسلامی در زمان دیگری مطرح می شد، شاید اینقدر چالش نداشتیم، اما ما ایرانی هستیم و سابقه طولانی در اسلامیت داریم و لذا باید سبک زندگی ما ایرانی – اسلامی باشد.

جعفرزاده، با بیان اینکه کشور وارد فاز مقاومت شده است، خاطرنشان کرد: دشمن تمام مسیرها را رفته و ترفندهای خودش را زده است، اما اکنون فاز جنگ اقتصادی را که بسیار سخت تر و خطرناک تر از جنگ های پیاده نظام است آغاز کرده است. در واقع دشمن اتاق جنگ خودش را در خزانه داری آمریکا قرار داده تا عرصه را بر ما تنگ کند و مردم در یک تنگنای اقتصادی دست به دامان آنان شوند و از دستاوردهای چهل ساله خودشان بگذرند. در این شرایط خاندان شهدا و ایثارگران باید پاسخگوی خون شهدا باشند و لذا مسئولیت سنگین تری نسبت به گروه های دیگر دارند.

نماینده رشت در مجلس، با اشاره به توفیق دشمن در جنگ روانی پیش از شروع تحریم ها، گفت: هنوز تحریم شروع نشده، اما شرایط جامعه ملتهب است که نشان می دهد پایه های مقاومتی ما سست بوده است. چرا باید در شرایطی قرار بگیریم که جوان ما به عنوان یک جوان ایرانی خیلی از کشورها را برای زندگی بپذیرد؟!

وی با تاکید بر لزوم نهادینه شدن فرهنگ ایثار و از خود گذشتگی، اظهار کرد: ایثار فقط مختص جبهه و جنگ نیست، بلکه در مقطع کنونی نیاز به ایثارگر داریم. باید به بازنگری زندگی خودمان بپردازیم و ببینیم آیا زندگی ما دارای سبک زندگی ایرانی – اسلامی است یا خیر؛ و اگر نیست، هجمه ها و آسیب ها را شناسایی کنیم.

عضو فراکسیون ایثار مجلس، با اشاره به تذکر مقام معظم رهبری نسبت به تهاجم فرهنگی، عنوان کرد: باید زندگی ما در ظاهر و محتوا ایرانی – اسلامی باشد و از لحاظ تربیتی، اجتماعی و اخلاقی وابستگی به نگاه های غربی نداشته باشد.

وی با بیان اینکه شهدا و ایثارگران مدافع انقلاب و نظام و ارزش های اسلامی هستند، گفت: خانواده های شاهد و ایثارگر در مقوله سبک زندگی ایرانی – اسلامی نیز پیشگام هستند لذا از بنیاد شهید می خواهیم برای همه مبانی سیاست های کلی ابلاغی از سوی رهبر انقلاب کارگروه ویژه تشکیل دهد.

جعفرزاده، با اشاره به اثرگذاری بانوان در نظام تربیتی، اجتماعی و اخلاقی، یادآور شد: خانه اولین آموزشگاه زندگی ماست و بانوان فرمانده و راهبر زندگی اجتماعی هستند و بیشترین ضریب نفوذ را در خانواده دارند لذا دشمن به این نتیجه رسید که می تواند از این منظر نفوذ کند و اثرگذاری اجتماعی داشته باشد و ما نیز دچار غفلت و کوتاهی شدیم لذا به شدت نیازمند سبک زندگی ایرانی – اسلامی هستیم.

وی با تاکید بر اینکه باید با مردم راحت صحبت کنیم، متذکر شد: کسانی که پیشنهاد مذاکره می دهند بدانند که حذف سپاه پاسداران و حذف جایگاه اصل ولایت فقیه به عنوان دستاورد چهل ساله انقلاب، دو شرط از شروط 12گانه دشمن است. درست است که ما گاهی به نحوه اداره کشور نقد داریم، اما در اصول یکی هستیم و نقد ما در جهت اصلاح نظام است؛ نه حذف نظام.

نماینده رشت در مجلس ادامه داد: دشمن نقشه ای برای ما چیده تا نظام اسلامی را نابود کند و مدافع این نقشه شوم دشمن، از یک طرف کسانی هستند که 40 سال پول کشور را دزدیدند و در کازینوها و کاباره ها خرج کردند و امروز یادشان آمده که پادشاه ایرانند و در طرف دیگر منافقینی قرار دارند که 17 هزار نفر را به شهادت رساندند. ما باید تودهنی محکم بزنیم به آنهایی که خیانت کردند و خون به دل مردم کردند و کشور را با خاک و خون یکسان کردند و اکنون برای ما تعیین تکلیف می کنند.

جعفرزاده با بیان اینکه هرگز موافق جنگ نبودیم، صدام دیوانه را آغازگر جنگ هشت ساله دانست و گفت: صدام به ما حمله کرد و ما مقابلش ایستادیم. اگر ترامپ هم کاری کند، مقابلش می ایستیم، زیرا ما دنبال جنگ و بمب اتم نیستیم و دشمن این را می داند، اما بهانه می گیرد. به دشمنان اعلام می کنیم که اگر جنگ را شروع کنید، آنگاه غیرت و تعصب مردم ما را می بینید که چگونه احزاب و گروه هایی که در مباحث سیاسی درگیری دارند، در یک صف رو به روی شما خواهند ایستاد، زیرا هروقت پای ایران اسلامی وسط باشد، همه یکی خواهیم شد.

انتهای پیام

captcha