الگوی اسلامی – ایرانی پیشرفت تبدیل به سند بالادستی خواهد شد
کد خبر: 3730701
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۸
رئیس بنیاد نخبگان گیلان:

الگوی اسلامی – ایرانی پیشرفت تبدیل به سند بالادستی خواهد شد

گروه اجتماعی- اصفهانی، از فعالیت مرکز الگوی اسلامی – ایرانی پیشرفت در کشور خبر داد و تاکید کرد: الگوی اسلامی – ایرانی پیشرفت در مراحل نهایی قرار دارد و به زودی تبدیل به سند بالادستی خواهد شد.

الگوی اسلامی – اسلامی پیشرفت تبدیل به سند بالادستی خواهد شد

به گزارش ایکنا از گیلان، دکتر مسعود اصفهانی، رئیس بنیاد نخبگان استان گیلان امروز، 25 تیر در آیین تجلیل از بانوان نخبه شاهد و ایثارگر در توسعه سبک زندگی ایرانی – اسلامی که در مجتمع شاهد و ایثار رشت برگزار شد، با اشاره به همکاری خوب و صمیمانه بنیاد شهید و امور ایثارگران استان با بنیاد نخبگان، اظهار کرد: گیلان اولین استانی بود که با همکاری بنیاد شهید طرح «مدرسه خلاقیت و ایده پردازی» را برگزار کرد.

وی با بیان اینکه طرح مذکور طی دو مرحله پیاپی برای حدود 60 نفر از دانش آموزان پسر اجرا شد، تصریح کرد: در این راستا 18 نفر شناسایی شدند و در مسیر نخبگی قرار گرفتند. از این افراد در برنامه های دیگر بنیاد نخبگان مانند «دوست علمی» استفاده خواهیم کرد.

رئیس بنیاد نخبگان گیلان، بازدیدهای تخصصی برای دانش آموزان و دانشجویان و کارگاه های آموزشی مانند سبک زندگی برای افراد تحت پوشش را از دیگر برنامه های بنیاد نخبگان دانست و گفت: بسیاری از شرکت کنندگان در این برنامه ها از معرفی شدگان بنیاد شهید هستند. در واقع بنیاد شهید بخش نخبگانی دارد و ما از این همکاری قدردان هستیم.

اصفهانی، کمک به شناسایی استعدادهای برتر را یکی از کارکردهای بنیاد نخبگان دانست و یادآور شد: ما در استان گیلان در طی مدت سه سال از یک جمعیت 2 هزار و 300 نفری در شهرستان رشت به 46 هزار دانش آموز تحت پوشش در 11 شهرستان رسیدیم که ذیل طرح ملی «شهاب»(شناسایی و هدایت استعدادهای برتر) ساماندهی شدند.

وی با بیان اینکه دانش آموختگان و برگزیدگان ادبی، هنری و قرآنی و مخترعین تحت پوشش بنیاد نخبگان قرار دارند، اضافه کرد: طیف وسیعی از فعالیت ها را داریم تا بتوانیم افراد واجد شرایط نخبگی را شناسایی و توانمند کنیم تا زمینه ساز اثرگذاری در جامعه شوند، زیرا ما از نخبگان انتظار داریم که اثرگذار باشند.

این مقام مسئول، با اشاره به انتصابات اخیر بانوان گیلانی در سطوح کلان مدیریتی، خاطرنشان کرد: خوشبختانه نسیم نگاه به بانوان نخبه و توانمند در کشور وزیدن گرفته است.

رئیس بنیاد نخبگان گیلان، از فعالیت مرکز الگوی اسلامی – ایرانی پیشرفت در کشور خبر داد و تاکید کرد: کار این مرکز استفاده از ایده های نخبگان در اقصی نقاط کشور نسبت به الگوی اسلامی – ایرانی پیشرفت در افق صد ساله است. الگوی اسلامی – ایرانی پیشرفت در مراحل نهایی قرار دارد و به زودی تبدیل به سند بالادستی خواهد شد.

اصفهانی، با اشاره به توجه رهبر انقلاب نسبت به سند الگوی اسلامی – ایرانی پیشرفت، گفت: مقام معظم رهبری فرمودند «آینده کشور در همه شئون بایستی از این سند نشات بگیرد» لذا مرکز الگوی اسلامی – ایرانی پیشرفت اقدام به برگزاری همایش سالانه می کند تا به جمع بندی ایده ها برسد.

وی با بیان اینکه بانوان بخش مهمی از سبک زندگی ایرانی – اسلامی را تشکیل می دهند، اظهار کرد: زمینه سازی برای اثرگذاری نخبگان منوط به وجود قوانین مربوطه است. خوشبختانه در برنامه ششم توسعه یک بند به موضوع نخبگان اختصاص دارد.

این مقام مسئول، توقع نظام از نخبه را توقع طلبکارانه دانست و یادآور شد: یک نخبه واقعی اثرگذارترین، مسئولیت پذیرترین و دلسوزترین فرد برای جامعه خودش است.

انتهای پیام

captcha