تشکیل مجمع مرکزی بانوان قرآنی کاشمر
کد خبر: 3730708
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۹

تشکیل مجمع مرکزی بانوان قرآنی کاشمر

گروه‌ شهرستان‌ها ـ در نشست هم‌اندیشی بانوان مدرس و فعال قرآنی شهرستان کاشمر با مسئول مجمع مرکزی قاریان قرآن این شهرستان، ایده تشکیل واحد بانوان مجمع مرکزی قاریان مطرح و با موافقت اعضا به تصویب رسید.

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، نشست هم‌اندیشی بانوان قرآنی شهرستان کاشمر با مسئول مجمع مرکزی قاریان قرآن این شهرستان، عصر دیروز، 25 تیرماه، در محل تکیه بانوان حسینی کاشمر تشکیل شد و در این نشست فعالان قرآنی بر تشکیل یک مجمع مرکزی ویژه بانوان تأکید کردند.

ارتقاء علمی کار قرآنی، هدف تشکیل مجمع بانوان
فخرالاسلام برهانی، مسئول مجمع مرکزی قاریان قرآن کاشمر در این نشست با اشاره به اینکه تکیه خواهران حسینی را برای مکان مجمع بانوان در نظر گرفته‌ایم، عنوان کرد: هدف ما از تشکیل چنین مجمعی بالابردن سطح علم قرآنی است چنان که پیش از این طرح مجمع مرکزی قاریان قرآن شهرستان را برای آقایان فعال قرآنی شهرستان پیگیری کردیم.
وی ادامه داد: ابتدا باید برای ارتقاء سطح اساتید و مدرسان، بانوان قرآنی شهرستان برنامه‌ داشته باشیم تا در پی آن سطح دانسته‌های قرآن‌آموزان ما نیز افزایش یابد به همین جهت ارتباط گسترده مجمع بانوان با جلسات قرآنی خانگی و محلی در سطح شهرستان کاشمر لازم است.

پیشنهاد برگزاری گردهمایی و کرسی‌های تلاوت ویژه بانوان
برهانی ضمن بیان پیشنهادی، اضافه کرد: برگزاری جلسات و کرسی‌های تلاوت هفتگی و یا ماهانه می‌تواند ایده‌ای برای گردهمایی بانوان فعال قرآنی باشد، ضمن اینکه باید در نظر داشت که تدوین برنامه دانش‌افزایی برای تمامی قرآنیان در هر سطحی ضروری است، برای تحقق این هدف و گردهمایی بهتر ما کار طراحی سایت قرآنیان را نیز در نظر داریم.
محمدصادق ایراندوست، مدرس قرآن و عضو مجمع مرکزی قاریان کاشمر نیر در بخشی از این نشست، بیان کرد: در بخش بانوان قرآنی شهرستان کاشمر ظرفیت‌های خوبی در رشته‌های قرآنی از جمله حفظ قرآن داریم، مجمع بانوان باید با تعریف چشم‌انداز و اهداف و با نگاه ویژه به جلسات قرآن، آموزش را مد نظر داشته و جلسات را از روخوانی و جزء خوانی صرف خارج کند.

بانوان مدرس قرآن کاشمر اعضای اصلی مجمع قاریان هستند
بنا بر این گزارش، تعدادی از مدرسان، قاریان، حافظان و فعالان قرآنی کاشمر اعضای اصلی واحد بانوان مجمع مرکزی قاریان این شهرستان را تشکیل می‌دهند و این افراد قرار است بر طبق اهداف مجمع مرکزی قاریان کاشمر در جهت همگرایی جلسات قرآن بانوان شهرستان کاشمر به تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی بپردازند.
گفتنی است، در این نشست مقرر شد تا بانوان عضو این مجمع با نیازسنجی و برنامه‌ریزی به تدوین چشم‌اندازها و مسیر تحقق اهداف پرداخته و هدفمند کردن جلسات قرآنی بانوان با برنامه‌های علمی و معارفی را مد نظر داشته باشند و برنامه کاری خود را مشخص کنند.

انتهای پیام

captcha