ساخت سالانه ۵۰ الی ۶۰ تانک در کشور/ ارتقا و تولید ۷۰۰ تا ۸۰۰ تانک در دستور کار است
کد خبر: 3730719
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۴
مظفری‌نیا مطرح کرد:

ساخت سالانه ۵۰ الی ۶۰ تانک در کشور/ ارتقا و تولید ۷۰۰ تا ۸۰۰ تانک در دستور کار است

گروه اجتماعی ـ معاون صنعتی وزارت دفاع‌ با بیان این‌که هرسال 50 الی60 تانک ساخته می‌شود،گفت: ارتقا و تولید 700 تا 800 تانک در دستور کار است که بخش عمده‌ای از آن در صنایع دفاعی دورود انجام می‌شود.

ساخت سالانه 50 الی 60 تانک در کشور/ارتقا و تولید 700 تا 800 تانک در دستور کار است

به گزارش ایکنا از لرستان، رضا مظفری‌نیا، معاون صنعتی وزارت دفاع‌ دوشنبه، 25 تیرماه در جلسه وزیر دفاع با مدیران استان لرستان که در سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد، با اشاره به توسعه زیرساخت‌های تولید تایر هواپیما در صنایع دفاعی دورود، اظهارکرد: ارتقا و تولید 700 تا 800 تانک در دستور کار است که بخش عمده‌ای از آن در صنایع دفاعی دورود انجام می‌شود.
وی با بیان این‌که هرسال 50 الی60 تانک ساخته می‌شود، افزود: این موضوع کار بزرگی است و اعتبار خوبی برای آن گذاشته می‌شود چراکه نیاز شدید ارتش و سپاه است.
معاون وزیر دفاع عنوان کرد: این امر اقدام بزرگی است که غیر از مردم، بخش عمده‌ای از همکاران را در استان درگیر خواهد کرد.

سلیمانی، معاون مهندسی وزارت دفاع نیز در جلسه وزیر دفاع با استاندار و مدیران لرستانی اظهار کرد: برای آزادسازی قلعه فلک‌الافلاک نیاز به تخلیه ارتش و سپاه بود،تاکنون ارتش سهم خود را کاملا آزاد کرده است.
وی با اشاره به موضوع تخلیه سپاه در طرح آزادسازی حریم قلعه فلک‌الافلاک، افزود: مکاتبه سه جانبه‌ای با سپاه، استاندار و وزارت دفاع داشتیم که مهرماه سال ۹۸ باید رهاسازی قلعه فلک‌الافلاک را انجام دهیم.
سلیمانی با بیان این‌که پیش نیاز تخلیه سپاه از قلعه فلک‌الافلاک احداث پادگان جدید است، این پادگان ۶۸ میلیارد هزینه دارد، ادامه داد: اگر اعتبار موردنیاز تامین شود ما بحث آزادسازی را تا از قبل مهر ماه ۹۸ انجام خواهیم داد.
وی با بیان این‌که برای ساخت پادگان نیازمند انشعابات برق، آب و گاز هستیم، گفت: همچنین پیگیر بحث انتقال سند قلعه‌فلک ‌الافلاک از وزارت دفاع هم هستیم و این کار انجام خواهد گرفت.
معاون وزارت دفاع درباره زمین‌های ارتش که در مسیر راه رفت‌وآمد روستای سراب یاس قرار دارد، تصریح کرد: این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

حاتمی، وزیر دفاع نیز در این جلسه با اشاره به این‌که نیروهای مسلح در اجرای ماموریت خود موفق عمل کرده‌اند، گفت: در سایه رهبر فرزانه انقلاب و نیروهای مسلح امروز ایران اسلامی یکی از کشورهای قدرتمند و امن منطقه است.
وی با بیان این‌که تحریم ها بر صنعت دفاعی کشور تاثیرگذار نیست، افزود: تلاش دشمنان این است که تحریم ها را به نحوی کنترل کنند که آسیب بیشتری به مجموعه کشور و صنعت دفاعی وارد کنند که امروز با اقتدار می‌گوییم جوانان رشید انقلاب در تولید صنایع دفاعی نیازی به بیگانگان ندارند و روی پای خودمان ایستاده‌ایم.
حاتمی همچنین ازساماندهی قلعه فلک‌الافلاک، تجهیزصنعت دفاعی در شهرستان دورود خبر داد و افزود: باتوجه به ظرفیت‌های بالقوه لرستان در حوزه صنعت و کشاورزی به‌دنبال حمایت از این حوزه‌ها و ایجاد اشتغال در این استان خواهیم بود.

انتهای پیام

captcha