حوزه علمیه نمی تواند با روش های ۵۰ سال قبل پاسخ‌گویی نیازهای روز باشد
کد خبر: 3730721
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۰

حوزه علمیه نمی تواند با روش های ۵۰ سال قبل پاسخ‌گویی نیازهای روز باشد

نماینده خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه امروز مطالبات و درخواست‌های مردم از روحانیت و حوزه علمیه با مطالبات ۵۰ سال پیش متفاوت است، گفت: حوزه علمیه نمی تواند با روش های ۵۰ سال قبل پاسخ‌گویی نیازهای روز باشد.

به گزارش خبرگزاری ایکنا؛ حوزه نوشت: حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد حسینی خراسانی با اشاره به رسالت‌های طلاب و روحانیان در جامعه امروزی، اظهار کرد: بدون شک آنچه امروز زمان و جامعه از ما می‌طلبد غیر از آن چیزی است که 50 سال پیش می‌طلبید، زیرا امروز نیازها و خواسته‌ها متحول و دگرگون شده و مسائل مستحدثه و نوپدید فراوانی داریم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه امروز مطالبات و درخواست‌های مردم از روحانیت و حوزه علمیه با مطالبات 50 سال پیش متفاوت است، تصریح کرد: الآن نمی‌توانیم خود را برای پاسخ‌گویی به نیازمندی‌های 50 سال قبل آماده کنیم، بلکه باید آماده پاسخ‌گویی به نیازهای امروز جامعه باشیم تا عقب نمانیم و کارآمد باشیم.

وی خاطرنشان کرد: برای پاسخ‌گویی به نیازهای روز جامعه دینی ابتدا باید جامعه خود را بشناسیم و بدانیم انتظارات مردم از حوزه‌های علمیه چیست تا در همان راستا خود را بسازیم و تقویت کنیم و برای پاسخ‌گویی آماده باشیم.

نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه طلاب جوان باید خود را برای اداره آینده کشور آماده کنند، افزود: تربیت طلبه تاثیرگذار به دو حیثیت علم و دانش و تقوا و دیانت است که این مهم باید مورد توجه هم طلاب و هم مسئولان و مدیران حوزه علمیه قرار گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی با اشاره به اینکه امید آینده مردم و روحانیت همین طلبه‌های جوان هستند، اظهار کرد: همواره و در طول تاریخ اسلامی این‌گونه بود که طلاب یک نسل حوزه علمیه پا به سن می‌گذارند و نسل جوان می‌آید که این نسل جوان باید این راه را با قوت ادامه دهد.

وی با تأکید بر اینکه طلاب باید قدر قدم نهادن در این راه را دانسته و شاکر باشند، اضافه کرد: در آیه 43 سوره  اعراف می‌خوانیم: «وَقَالُوا الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِي هَدَانَا لِهَٰذَا وَمَا كُنَّا لِنَهْتَدِيَ لَوْلَا أَنْ هَدَانَا اللَّهُ»؛ سپاس مخصوص خداوندی است که ما را به این همه نعمت‌ها رهنمون شد و اگر او ما را هدایت نکرده بود، به این‌ها راه نمی‌یافتیم.

نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری گفت: عوامل پیدا و پنهان زیادی دست به دست هم دادند تا ما به مسیر طلبگی و علم‌آموزی و تقواپیشگی که مسیر محمد و آل محمد (ص) است، گام بگذاریم، ازاین‌رو باید قدر جایگاه و رسالت سنگین خود را دانسته و تمام تلاش خود را برای ایفای این رسالت به کار گیریم.

انتهای پیام

captcha