کلاسی به وسعت آموزه‌های قرآن در یک جمع خانوادگی
کد خبر: 3730745
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۰

کلاسی به وسعت آموزه‌های قرآن در یک جمع خانوادگی

گروه فعالیت‌های قرآنی- اولین کلاس درس هر فرد محیط خانواده است، حال چه خوب است درس اول این کلاس، آموزه‌های قرآنی باشد.

کلاسی به وسعت آموزه‌های قرآن در یک جمع خانوادگی

به گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، در دنیای پرغوغای امروز، انسان همیشه دنبال‌ آرامش است و به یقین تلاوت آیات قرآن و اندیشه در مفاهیم آن، یکی از راه‌های رسیدن ‌به آرامش است.
با خانواده‌ای در بیرجند آشنا شدم که چند سال است جمع خانوادگی خود را با نور قرآن مزین کرده‌اند، نوری که راهنمای آنان در تمام زندگی است.
این خانواده هر هفته در خانه یکی از اعضا دور یکدیگر جمع شده و پس از احوالپرسی از یکدیگر، به تلاوت و تفسیر قرآن می‌پردازند.
با بزرگ این خانواده هم کلام شدم. او شاعر اهل بیت(ع) بوده و سال‌ها است که در روزهای تاسوعا و عاشورا در زادگاهش، روستای بیدسک تعزیه خوان امام حسین(ع) است. 

تمرین سبک درست زندگی در یک جمع خانوادگی
جلال اکبری، یکی از افراد شرکت کننده در این دوره قرآن در گفت‌وگو با ایکنا اظهار کرد: در جلسات خانوادگی خود علاوه بر دید و بازدید و انجام صله رحم به تلاوت قرآن نیز می‌پردازیم.
وی افزود: تلاوت آیات قرآن در جمع خانودگی ما باعث ایجاد محبت بیشتر بین اعضای خانواده شده است.
این عضو از خانواده بیان کرد: دوره‌های قرآن باعث می‌شود تا خانواده از برکات کلام وحی در زندگی بهره ببرد و با سبک زندگی اسلامی آشنا شود.

کلاسی به وسعت آموزه‌های قرآن در یک جمع خانوادگی

تربیتی که به برکت قرآن شکل گرفت

محمد اکبری، یکی دیگر از افراد شرکت کننده در این دوره قرآن خانوادگی نیز در گفت‌وگو با ایکنا اظهار کرد: اولین نهادی که در شکل گیری شخصیت فرزند اثر دارد، خانواده است و دوره‌های قرآن خانوادگی یکی از مصادیق تربیت فرزند با به کارگیری اصول قرآنی و اسلامی است.
وی با اشاره به موثر بودن دوره‌های قرآن برای کودکان، افزود: اگر والدین فرزندانشان را از همان سنین کودکی به خواندن و عمل کردن به آیات قرآن تعلیم دهند، در بزرگسالی نیز با قرآن عجین خواهند بود.
وی با اشاره به اینکه انس کودکان با معارف قرآن و توسل به اهل بیت(ع) در محیط خانواده شکل می‌گیرد، تصریح کرد: کودکان نیاز دارند تا در دوره‌های قرآن خانوادگی و در جمع خانواده، به قرائت قرآن بپردازند، مورد تشویق والدین و بزرگترهای خود واقع شوند و از لذت قرائت قرآن بهره‌مند شوند چرا که این تشویق، زمینه‌ساز انس بیشتر کودکان با قرآن کریم و استفاده از مفاهیم آن در زندگی آینده است.
اکبری ادامه داد: در این جمع‌های خانوادگی همچنین مشکلات احتمالی خانواده‌ها نیز با مشورت یکدیگر برطرف شده و این امر باعث ایجاد الفت و دوستی بیشتری می‌شود.
وی بیان کرد: علاوه بر این زمانی که در جمع‌ خانوادگی خود کلام خدا را تلاوت می‌کنیم آرامش در جمع ما جریان می‌یابد.

کلاسی به وسعت آموزه‌های قرآن در یک جمع خانوادگی
مروری بر آموزه‌های قرآن
این عضو از خانواده اظهار کرد: تفسیر آیات قرآن کریم و ارائه معانی روح بخش آن نیز در جمع خانوادگی ما باعث فهم دقیق‌تر آیات قرآن و کاربردی کردن آن در زندگی می‌شود.
اکبری یادآور شد: در پایان تلاوت قرآن نیز فاتحه‌ای برای افرادی از جمع خانواده که به دیار آخرت شتافتند می‌خوانیم تا آنان نیز از ثواب تلاوت قرآن بهره‌مند شوند.
عمل به آموزه‌های قرآن کریم، رمز زندگی سعادتمندانه است و طبیعی است که هرکس این رمز را بیابد به سبک زندگی اسلامی رسیده است.
روش این خانواده در تربیت قرآنی فرزندان می‌تواند الگویی برای تمام خانواده‌ها باشد، الگویی که راه درست را نشان می‌دهد.
گزارش از زهرا حمیدی

انتهای پیام

captcha