فرهنگ قرآنی به برکت انقلاب اسلامی گسترش یافته است
کد خبر: 3730753
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۱

فرهنگ قرآنی به برکت انقلاب اسلامی گسترش یافته است

گروه فعالیت‌های قرآنی- نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی، با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) قرآن را از قبرستان‌ها نجات داد، تاکید کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی قرآن تنها در قبرستان‌ها و بر سر مزار اموات قرائت می‌شد و یا بر سر جهیزیه دختران گذاشته می‌شد اما امام خمینی(ره) با انقلابی که به پا کردند قرآن را در سطح جامعه حاکم کردند و امروز به برکت وجود مقام معظم رهبری فضای معنوی قرآن کریم بین جوانان و نوجوانان حاکم شده است.

 فرهنگ قرآنی به برکت انقلاب اسلامی گسترش یافته است

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز، عصر روز گذشته 25 تیرماه در مراسم اختتامیه دومین طرح بزرگ با قرآن در رمضان در مسجد رسول الله تبریز، با بیان اینکه همه ما در قبال قرآن وظایف سنگینی داریم، اظهار کرد: همه جای ایران باید فضای قرآنی حاکم باشد، اما سوال اینجاست که آیا می‌توانیم ادعا کنیم که به وظایف خود در قبال قرآن به طور کامل عمل کرده ایم؟ پاسخ منفی است.

وی، با تاکید بر اینکه باید در تمام محله‌ها، خیابان‌ها، مساجد، مدارس و بازارها فضای قرآن حاکم شود، افزود: همه ما در مقابل قرآن وظایف سنگینی داریم که باید آن‌ها را انجام دهیم تا فرهنگ قرآن در جامعه حاکم شود.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم، با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) قرآن را از قبرستان‌ها نجات داد، تاکید کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی قرآن تنها در قبرستان‌ها و بر سر مزار اموات قرائت می‌شد و یا بر سر جهیزیه دختران گذاشته می‌شد اما امام خمینی(ره) با انقلابی که به پا کردند قرآن را در سطح جامعه حاکم کردند و امروز به برکت وجود مقام معظم رهبری فضای معنوی قرآن کریم بین جوانان و نوجوانان حاکم شده است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه هدف اصلی همه باید عمل به قرآن باشد، گفت: مقام معظم رهبری در سال‌های اخیر تاکیدات فراوانی بر لزوم تربیت حافظان قرآنی داشته‌اند و فرمودند که باید ۱۰ میلیون حافظ قرآنی در کشور داشته باشیم.

وی، به نقش مقام معظم رهبری برای توسعه فرهنگ قرآنی در جامعه اشاره کرد و گفت: ایشان با حضور چند ساعته در بین قاریان و حافظان قران در روز اول ماه مبارک رمضان و مناسبت های مختلف فرهنگ سازی برای سایر مسئولان است.

امام جمعه تبریز، در ادامه با بیان اینکه در چهل سالگی انقلاب اسلامی قرار داریم، گفت: باید در کنار برگزاری مراسم دهه فجر برنامه‌هایی هم  تدارک دیده شود که دستاوردها و برکات انقلاب اسلامی مطرح شود که یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی همین قرآن است.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم، با تاکید بر اینکه دشمنان نظام جمهوری اسلامی شب و روز توطئه و برنامه برای براندازی نظام دارند افزود: امروز اگر ملت شریف ایران در مقابل هجمه شدید دشمن ایستاده است به برکت حاکم شدن فرهنگ در جامعه است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی، خاطرنشان کرد: قرآن اگر در دل ما راه پیدا کند هیچ دشمنی نمی‌تواند با ما مقابله کند. سپر اصلی ما در مقابل دشمنان حاکم شدن فرهنگ قرآن است. پس باید همه دست در دست هم دهیم و فرهنگ قرآن را رونق ببخشیم.

انتهای پیام

captcha