بیست و چهارمین جشنواره ملی شعر رضوی در بم برگزار می‌شود
کد خبر: 3730775
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۹
علیزاده:

بیست و چهارمین جشنواره ملی شعر رضوی در بم برگزار می‌شود

گروه فرهنگی - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با بیان اینکه کرمان خواستگاه جشنواره شعر رضوی در کشور بوده است، گفت: بیست و چهارمین جشنواره ملی شعر رضوی ۲۷ و ۲۸ تیر ماه در شهرستان بم برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا از کرمان، محمد علیزاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان دیروز سه‌شنبه، 26 تیر در نشست خبری بیست و چهارمین جشنواره ملی شعر رضوی گفت: برنامه‌های دهه کرامت بیشتر محتوامحور هستند و به یمن وجود مبارک امام رضا (ع) رویدادهای فرهنگی و ترویج فرهنگ رضوی در کشور ما موجب شده که سرلوحه کارهای فرهنگی قرار بگیرد.
وی بیان کرد: قالب عمده فعالیت‌های دهه کرامت در عهده تشکل‌های مردمی، دستگاه‌ها و موسسات فرهنگی و مردمی است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان تصریح کرد: از برنامه‌های محوری دهه کرامت، جشنواره ملی شعر رضوی است که میزبانی آن از سال‌های گذشته استان کرمان به عهده داشته و امسال بیست و چهارمین دوره این جشنواره را خواهیم داشت.
علیزاده بیان کرد: کرمان خواستگاه جشنواره شعر رضوی در کشور بوده است و این جشنواره استانی تبدیل به برنامه‌محوری در ترویج سبک زندگی رضوی شده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان عنوان کرد: این جشنواره توانسته با همراهی و مشارکت و حضور هزاران هنرمند در سراسر کشور موجب توجه و تمرکز جامعه به سمت آموزه‌های دینی و رضوی باشد.
وی اظهارکرد: جشنواره شعر رضوی با توجه به اهمیت و تاثیرگذاری شعر در جامعه، ابزار فرهنگی موثری در فرهنگسازی جامعه خواهد بود و اهدافی از جمله ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فعالیت‌های فرهنگی و ادبی مرتبط با سیره اهل بیت، گرامیداشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان حوزه آثار رضوی و کمک به انتشار گسترده این عرصه معنوی است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان افزود: محورهای فراخوان زندگی و ابعاد شخصیت امام رضا(ع)، حدیث سلسله‌الذهب، تفسیر و برداشت شاعران از اشعار دعبل خزائی، سفر امام رضا(ع) از مدینه به طوس، سبک زندگی اهل بیت، شناخت ابعاد علمی و عملی ائمه، جایگاه نماز در آموزه‌های اهل بیت و نقش آن در سلامت اجتماعی است.
علیزاده با بیان اینکه بخش‌های مختلف جشنواره در قالب شعر کلاسیک، نیمایی و سپید بوده است، افزود: بیش از 3 هزار اثر به دبیرخانه دائمی جشنواره ملی شعر رضوی استان کرمان رسید، امسال کرمانی‌ها مشارکت خوبی داشته و 600 اثر به دبیرخانه ارسال کردند.
وی با اشاره به اینکه در بین دستگاه‌هایی که بیشترین آثار را داشتند در کودک و نوجوان 160 اثر داشتیم، گفت: امسال جشنواره ملی شعر رضوی در شهرستان بم برگزار می‌شود و با توجه به سبقه فرهنگی شهرستان بم، برنامه‌ریزی شده تا بخش تحلیل از پیشکسوتان شعر و ادبیات را با تقدیر از محمود شاهرخی داشته باشیم و سردیس این استاد در بم نصب شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان تأکید کرد کرد: کارگاه‌های شعری در دو روز برگزاری جشنواره و بزم شبانه شعرای بم در نحستین روز جشنواره را خواهیم داشت.
انتهای پیام

captcha